Klacht: Faillissement uitkering of betaling onmacht.

op 19 juni 2016 over UWV in de categorie

Sinds 26 oktober loop ik in de ziektewet omdat ik gegijzeld ben geweest op mijn werkplek. Sinds die datum heeft mijn werkgever mij nog 2x en betaling gedaan die veels te laag was. Dit heb ik 29/02/2016 aangevochten bij de rechtbank en ik heb het vonnis gewonnen. Nog steeds geen betaling van mijn werkgever.

08/04/2016 heeft Mijn werkgever haar deuren gesloten het kvk nummer op gezegt de vergunning bij de gemeente ingetrokken. Toen ik dit hoorde mocht ik van het fnv en faillissement uitkering of betaling onmacht aan vragen.

Dan komt het uwv 8 maanden veder zonder ook maar en euro te krijgen! En ze wijzen mijn verzoek af met en standaard brief zonder enige uitleg. Dus bellen naar het uwv. En zeer chagrijnige meneer neemt mij op. Hij had mijn zaak wel behandeld maar ook niet echt en grondige rede over de telefoon.

Tegen het fnv die voor mij en bezwaar heeft ingediend zeggen ze haar werkgever is niet failliet. Maar dit is inmiddels wel aan gevraagd. Ik raak tussen wal en schip en kan niks betalen! Fnv vraagt om en voorschot van zw ww of faillissement uitkering. Krijg ik weer en standaard brief thuis dat dit word afgewezen omdat ik geen ww heb aan gevraagd.

Het fnv zal er en kort geding van moeten maken. En dat zullen ze ook wel doen. Maar ik kan hier tocj niet langer op gaan zitten wachten?

Ik zal tevreden zijn als het uwv ook helpt en als de medewerkers niet op eigen houtje opereren. Want dat doen ze ze passeren elkaar.

Ik heb recht op en uitkering. Ik heb bijna 3 jaar voor mijn werkgever gewerkt er is iets vrezelijks met mij gebeurd. En niemand helpt. De politie heeft niks gedaan toen ik gegijzeld werd. Het uwv doet niks als je werkgever niet betaald.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UWV

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UWV nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door TatianaBoot