Klacht: Examendatum

op 04 mei 2017 over NCOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Ik volg de opleiding logopedie bij NCOI.
Deze zomer zijn mijn ouders 35 jaar getrouwd en om dat te vieren gaan we met mijn familie een paar dagen naar Parijs. We hadden een datum gepland, toen ik eind maart te horen kreeg dat ik die week een schriftelijk examen had wat niet verplaatst kon worden. Balen, maar ik begrijp dat de Utrechtse Beurs niet elke dag geboekt kan worden.
We hebben de datum gelukkig kunnen verplaatsen naar twee weken later omdat ik ervan uit ging dat de examens dan wel voorbij zouden zijn. Ik zou dan nog één mondeling examen hebben. We hebben geboekt voor 5 t/m 8 juli.
Vorige week kreeg de examendatum van het mondeling door: 7 juli. Ik heb ’s ochtends direct gebeld, maar daar kwam ik niet verder. Dus heb ik een mail gestuurd naar het examenbureau met de vraag of het verplaatst kon worden naar een datum buiten mijn vakantie.
Na een week stress kreeg ik de reactie: het examen staat en er is geen alternatief. Ik kan voor 25 euro het examen verplaatsen naar december.

In december hoopte ik al een tijdje klaar te zijn met de opleiding en daarnaast betaal ik heel veel geld (bijna 800 euro) voor deze module. Ik weet dat in het verleden ook mensen uit mijn groep op een bepaalde examendatum niet konden en zij konden dan ruilen, om het die periode alsnog te maken. Maar in mijn geval is dit niet mogelijk.
In het examenreglement staat dat de datum 6 weken van tevoren bekend moet zijn. Nu is het zo dat op andere opleidingen de weken waarin de examens worden afgenomen al ver van tevoren bekend zijn. Dan is het geen probleem. Ik heb nog eens op de site gekeken, maar hier staat niks over. De examens worden gewoon ingepland. In februari heb ik hier ook mee gezeten maar toen ging het om een les die verplaatst werd. Ik heb van tevoren gebeld naar welke datum het verplaatst zou worden, maar dit was nog niet bekend. Ik heb één datum doorgegeven waarop ik niet kon. Ik kreeg de donderdag ervoor te horen dat de les was verplaatst naar die zaterdag dat ik niet kon.

Ik vind het belachelijk dat ik zo veel geld betaal voor een module en dat er dan één examendatum voor een mondeling is, met als alternatief het een half jaar later doen. Telefonisch kom je er niet door, het examenbureau is niet telefonisch bereikbaar en je moet lang wachten voor je een reactie op je mails krijgt. Naast het hoge bedrag wat ik moet betalen, kan ik niet geloven dat er geen docenten zijn die het examen op een andere dag kunnen afnemen.
Voor het geld wat ik betaal wil ik goede service. Dit is nu niet het geval.

Ik ben tevreden als er een passend alternatief is voor dit probleem: als de examendatum verplaatst wordt, zodat ik het examen alsnog in deze periode kan doen. Ik zou zelfs nog 5 juli in de ochtend kunnen als het moet.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar NCOI over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NCOI in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NCOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NCOI

Heeft op 11 mei 2017 om 13:15 geantwoord

Geachte mevrouw Van der Molen,

Het Examenbureau heeft uw klacht in behandeling genomen en u inmiddels per e-mail een gepast alternatief geboden. Wij wensen u heel veel succes bij het examen in juni en alvast een fijne vakantie!

NCOI Opleidingen

Alle klachten die gemeld zijn door MM90