Klacht: Examen lijkt onmogelijk

op 20 juli 2017 over NCOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Ik ben vorig jaar begonnen met mijn opleiding. Het eerste vak is meteen het vak dat ik steeds niet haal. De lessen begonnen in Mei 2016. In Juni had ik examen. Na een aantal weken kreeg ik mijn resultaat, een 2,5. Ergens had ik dit verwacht want de dingen waar tijdens de les de focus op lag, werden nauwelijks gevraagd. Ik heb in december een herexamen gemaakt, erg vervelend dat dit een half jaar later pas mogelijk was. Een 4,3 dit keer. Herkansing (3e poging) was afgelopen juni, weer gezakt met een 4. Als ik als enige steeds zou zakken zou ik denken dat het aan mij ligt, maar dit is niet het geval. Ik ken meerdere mensen die ook veel moeite hebben met dit vak en ook al 3 keer zijn gezakt. Ook ken ik mensen die een andere opleiding volgen, maar ook steeds het examen van NCOI niet halen. Als er zoveel mensen steeds examens niet halen, klopt er voor mijn gevoel iets niet. Ik moet nu de module opnieuw doen en daar 500+ euro voor betalen. Als ik alle modules niet afrond met een voldoende krijg ik geen diploma.

- Er is een optie om digitaal examen te doen, mijn voorkeur gaat naar een digitaal examen i.p.v. schriftelijk. Dit omdat ik direct mijn uitslag wil weten i.p.v. minstens 4 weken later

- NCOI moet serieus kijken naar de opbouw van de examens en dit z.s.m. aanpassen gezien veel mensen steeds zakken (wat overigens bekend is bij NCOI. Dit is zelfs telefonisch bevestigd door hen)

- Herexamen op korte termijn mogelijk maken, i.p.v. steeds een half jaar later

-Lagere kosten, 500+ euro voor 1 module is veel geld

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar NCOI over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NCOI in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NCOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NCOI

Heeft op 10 augustus 2017 om 11:56 geantwoord

Beste Sunaina,

Uw klacht is door de afdeling studiebegeleiding in behandeling genomen, en onlangs heeft u hierop een inhoudelijke reactie ontvangen.

Voor de start van een nieuw opleidingsjaar evalueren wij onze opleidingen en modules. Als opleider vinden wij het belangrijk dat onze opleidingen aansluiten bij de wensen en behoeften van het beroepenveld en de kwalitatieve eisen vanuit het kwalificatiedossier.

U bent de module ICT Dienstverlening gestart in april 2016 en heeft voor deze module geen examenmogelijkheden meer. Inmiddels is de examenvorm en het studiemateriaal van de module ICT dienstverlening gewijzigd. Na het volgen van een herhalingstraining heeft u nu de mogelijkheid om digitaal examen af te leggen. Dit is mogelijk binnen 6 weken na de laatste bijeenkomst van de module. Als student kunt u zelf de datum, het tijdstip en de locatie kiezen waarop u het examen wilt maken.

Heeft u naar aanleiding van uw klacht nog vragen en/of opmerkingen dan helpen wij u graag telefonisch of per e-mail verder.

NCOI Opleidingen

Alle klachten die gemeld zijn door Sunaina