Klacht: Examen kwijtgeraakt.

op 26 september 2017 over Capabel Onderwijs Groep in de categorie Universiteiten & Hogescholen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb de opleiding Pedagogisch Medewerker 4 Jeugdzorg gevolgd op het Capabel Onderwijs. In maart 2016 ben ik begonnen aan deze 1 jarige opleiding. Al snel had ik een stageplaats gevonden en kon ik lekker aan de slag. Alles verliep positief. Examens gemaakt, NL EN REK etc. Alles kwam gemiddeld uit op voldoendes. Ook mijn blokportfolios zijn allemaal met voldoende beoordeeld.
Mijn ‘stage examens’ noem ik ze maar even, had ik ook allemaal afgerond. Alles was met voldoendes en goed beoordeeld.
Op 22 juni 2017 heb ik mijn eindgesprek gehad. Deze is ook goed beoordeeld en mij werd aangeraden om mijn diploma aan te vragen. Op 23 juni 2017 heb ik mijn diploma aangevraagd.
Yes!!! Eindelijk!!! Even 6 weekjes wachten en het zou precies voor de zomervakantie allemaal in orde zijn. Ik zou dan in juli mijn diploma hebben.

Begin september belde ik naar capabel om te vragen waar mijn diploma bleef.. de scholen waren inmiddels al begonnen, dus ik ging er van uit dat het niet meer voor de zomervakantie was gelukt. Kan gebeuren.
Toen ik belde kreeg ik te horen dat mijn examen 4 ontbrak.
Das raar, dacht ik, want ik heb die 100% zeker ingeleverd. Anders had ik natuurlijk ook nooit mijn eindgesprek gehad, noch mijn diploma kunnen aanvragen. Mijn mentrix S. was niet meer werkzaam bij Capabel. Zij zou nog maar 1 dag komen om alles op te halen.
Besef eventjes dat als ik hen niet had gebeld die dag, hun mij nooit hadden laten weten dat zij een examen miste.
Mijn mentrix gaf aan dat ik dit examen inderdaad had ingeleverd, en dat zij ook niet snapte wat er aan de hand was. Het moest ”ERGENS” kwijt zijn geraakt.

Nou lekker dan!! Ik heb tijdens het maken van mijn examens niet gedacht aan het 2x uitprinten, of de orginelen goed en netjes opslaan en bewaren (ja, slordig, ik weet het). Maar daar in tegen ben ik er ook nooit vanuit gegaan dat zij mijn examen zouden kwijtraken.

Ik heb op (exacte data even niet bij de had) begin september op een vrijdag mijn examen uiteindelijk opnieuw ingeleverd. Hij werd vrijdag in mijn bijzijn meteen beoordeeld en met een goed ingescand en opgestuurd. Ik kreeg te horen op school dat ik binnen een week mijn diploma in ontvangst zou kunnen nemen.

Je raad het al, het is nu 26 september en ik heb nogsteeds niks gehoord.
Ik heb vrijdag 22 september WEER gebeld. Capabel gaf aan dat het elk moment binnen kon komen, maar de examencommisie vertelde dat het nog 8 WEKEN KON DUREN!!!!!!!!!! 8 WEKEN!!! Voor 1 examen!!!!!!
Tot mijn grote verbazing zeiden ze ook dat mijn portfolio blok 7 nog niet was ‘aangevinkt’. Deze heb ik op 16 januari 2017 ingeleverd en staat al die maanden al beoordeeld met een voldoende.

Ik weet niet meer wat ik moet doen! Capabel neemt gewoon mijn kans op een baan (en dus een heel goed inkomen met dit diploma) weg, omdat ik mijn diploma niet kan aantonen. Dit is ongeveer 1800 euro in de maand.

Gewenste Oplossing:

Wanneer ik mijn diploma heb en er serieus iets met deze klacht gedaan word. Dit is te gek voor woorden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Capabel Onderwijs Groep

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Capabel Onderwijs Groep nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 dag geleden - Deze klacht is zojuist door Capabel Onderwijs Groep in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 dag geleden - We hebben bericht ontvangen dat Capabel Onderwijs Groep een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Capabel Onderwijs Groep

Heeft op 16 november 2017 om 15:12 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Verschoof,

U heeft deze klacht ook rechtstreeks bij de klachtencommissie van Capabel Onderwijs Groep ingediend. U heeft op 29 september 2017 onderstaande afhandeling van uw klacht ontvangen.

-------------------------------
Geachte mevrouw Verschoof,

Hierbij bevestig ik de ontvangst van uw klacht op 26 september 2017. Uw klacht betreft het nog niet ontvangen van uw diploma PW4-Jeugd wegens het ontbreken van examenresultaten.

Vandaag heeft u van de vestiging van Capabel Onderwijs Groep te Rotterdam een e-mail ontvangen dat zij uw diploma hebben ontvangen van het examenbureau.

U kunt uw diploma dus ophalen op de vestiging in Rotterdam. Hiervoor kunt u een afspraak maken met de vestiging.

Ik verwacht dat hiermee uw klacht is afgehandeld.

Met vriendelijke groet,

Gerda van Norden
Klachtencommissie
Capabel Onderwijs Groep

Alle klachten die gemeld zijn door marinha1