Klacht: Eurosport Player blokkeert uitzending onterecht op basis van locatie

op 12 augustus 2020 over Eurosport in de categorie Omroepen

bij elke Snooker uitzending in de Eurosport player staat de melding This video is not currently available due to geographic restrictions..

Het is al vervelend genoeg dat er überhaupt content geblokkeerd wordt (en wel getoond in de app alsof het een optie is…), maar nu blokkeren ze zelfs uitzendingen die gewoon op de Nederlandse TV te bekijken zijn. Er staat bij de uitzending in de app nota bene met Nederlands commentaar, maar wanneer je het in Nederland probeert te bekijken mag het niet.

Andere uitzendingen, bv wielrennen of tennis, lijken het wel gewoon te doen.

Er kan weleens iets mis gaan met de techniek, maar het team van Eurosport Player geeft nergens gehoor aan. Meerdere emails en contactformulieren worden genegeerd.

De zoveelste keer problemen met de ‘rechten op content’ en de zoveelste keer een zeer onbehulpzame klantenservice, heeft ertoe geleid dat ik voor het eerst in mijn leven publiekelijk beklaagd heb over een service. Ze beseffen zich maar al te goed dat ze het monopolie voor snooker hebben in Nederland, maar waarom zou je je betalende klanten niet gewoon tevreden proberen te houden?

Op zijn minst wanneer de blokkering terecht is, maar pas echt als er geen blokkering op basis van geografische locatie (binnen europa...) meer is.
Het is Eurosport, niet het ene land waar wij van vinden dat je dit mag kijkensport.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Eurosport

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Eurosport nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door persoonlijke gegevens