Klacht: Ernstige fouten in afsluiten hyptheek

op 10 augustus 2017 over De Hypotheker in de categorie Hypotheekwinkels

Een fijn eerste oriënterend gesprek gehad. Het tweede gesprek ging specifiek over onze hypotheek. Hoeveel deze zou gaan worden en aan de hand daarvan kon een offerte worden aangevraagd bij, in dit geval, MUNT hypotheek. Bij de 3e afspraak, het tekenen van de offerte, was er een totaal verkeerde offerte opgevraagd. We zouden 20.000 euro lagere hypotheek hebben waardoor we extreem in de schulden zouden raken. Daarnaast werd de fout niet erkend door de hypotheker zelf. Na dit recht gezet te hebben, hebben ze het ook nog gepresteerd dat wij uitstel moesten aanvragen van de ontbindende voorwaarden. Ik ben zelf 4x op en neer moeten rijden omdat ze ineens documenten niet hadden terwijl wij 6 weken daarvoor hebben gevraagd of alles zo compleet was. Geen respons, slechte tot geen communicatie. Ze zijn vergeten een taxatie uit te zetten en dit alles heb ik zelf moeten coordineren. Ik zou in principe nog even door kunnen gaan…

Vergoeding voor het bedrag wat we hebben betaald. 3000 euro zodat we alles uit handen konden geven in goed vertrouwen is echt een belachelijk bedrag. Als we zelf niet alert waren geweest hadden we nu met schulden gezeten of wellicht geen huis.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar De Hypotheker over deze klacht.

Bericht van De Hypotheker

1 jaar geleden - Beste Renee, Wat vervelend dat u ontevreden bent over het adviestraject. Ik ga uw klacht doorzetten naar de afdeling Consumentengeschillen. Zij zullen contact met u opnemen en optreden als bemiddelaar tussen u en de vestiging. Met vriendelijke groet, Lotte Gerritsen Afdeling Webcare

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door De Hypotheker in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat De Hypotheker een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

De Hypotheker

Heeft op 18 juni 2018 om 16:26 geantwoord

Beste meneer Kruf,
Ik ben de openstaande klachten aan het doornemen. Ik heb begrepen van de afdeling Consumentengeschillen dat u samen met de eigenaar van de vestiging uw klacht heeft doorgenomen en dat de kwestie hiermee is opgelost. Om die reden wil ik de klacht dan ook graag sluiten.
Lotte Gerritsen
Afdeling Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door r-a-m