Klacht: Eerste termijn van rekening afgehaald terwijl uitgeschreven en hoge annuleringskosten van €2047

op 04 december 2017 over NCOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Eind september 2017 heb ik mij ingeschreven voor de opleiding HBO Logopedie. Op de site stond dat je een Leven Lang Leren Krediet (LLLK) daarvoor kon aanvragen. Toen ik mij probeerde in te schrijven stond de opleiding Logopedie er niet tussen. Ik heb telefonisch contact gehad met DUO en die bevestigde dat het de Logopedie er niet voor in aanmerking kwam. Ik heb toen besloten om mij uit te schrijven op 23 oktober 2017.

Hierop kreeg ik geen gehoor en heb zelf een mail gestuurd met de vraag of mijn herroepingsformulier is ontvangen. Daaropvolgend heb ik een bericht gekregen dat ik 25% van de gehele kosten moet betalen, als ik wil annuleren. Ik was het niet eens met de annuleringskosten, omdat de informatie over het LLLK niet klopte, maar ik ging wel akkoord met de annulering. Ik heb op 24 november bericht gekregen dat de annulering ingezet wordt, maar vandaag 4 december is het eerste termijn van mijn rekening afgeschreven.

Als de annulering op een juiste manier wordt doorgezet en ik de annuleringskosten niet hoef te betalen. Ik zou eventueel alleen de administratiekosten willen betalen.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar NCOI over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NCOI in behandeling genomen

NCOI

Heeft op 12 december 2017 om 15:54 geantwoord

Geachte Sharifa,

Op uw e-mail van 4 december jl. inzake de annulering van uw opleiding heeft u onlangs onze reactie ontvangen. De HBO Bachelor opleiding Logopedie betreft een geaccrediteerde opleiding. Het is ons daarom onduidelijk waarom u bij het UWV geen aanspraak kon maken op het Levenlanglerenkrediet. Wij zullen dit verder intern onderzoeken. De annulering van uw opleiding is inmiddels administratief afgerond en aan u bevestigd. Onze excuses voor het ongemak en hartelijk bedankt voor uw geduld.

NCOI Opleidingen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NCOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Sharifa