Klacht: Dreiging met incasso Donkbot

op 19 februari 2018 over Bedrijvenregister.nl in de categorie Online Gidsen

Op 4 januari 2018 sloten wij een overeenkomst voor registratie bedrijvenregister. Met een aangetekend schrijven en via de mail hebben laten weten dat we de overeenkomst vernietigen op grond van dwaling.
Wat is het probleem?
Voordat we de overeenkomst sloten heeft u informatie verstrekt. Deze informatie blijkt niet juist te zijn.
Ze belden n.a.v. het stopzetten van onze registratie bij Bedrijvengids.nl en vertelde dat u de gegevens even wilde controleren voordat de administratieve verwerking van de annulering kon plaatsvinden. Ik verwachte dus een annuleringsbevestiging daarin tegen registreerde u onze gegevens voor een ander platform Bedrijvenregister.nl Als ik wel de juiste informatie had gekregen, dan had ik de overeenkomst niet gesloten. In de wet heet dit dwaling. Overigens hebben ze nog altijd niet gereageerd op mijn verzonden mail van 17 januari jl. en inmiddels ook de aangetekende brief retour afzender gestuurd.
Hoe is dit wettelijk geregeld?
Volgens de wet, artikel 6:228 van het Burgerlijk Wetboek heeft een consument het recht om de overeenkomst te vernietigen als er sprake is van dwaling. Dit betekent dat het bedrijf niet meer gebonden is aan de overeenkomst. U kunt de wet vinden via www.wetten.overheid.nl. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) houdt toezicht op de regels op het gebied van het consumentenrecht. Wilt u meer weten over ACM? Kijkt u dan op de website van ACM, www.acm.nl.

Wanneer de overeenkomst ontbonden is en de terreur van het Incasso bureau DB Incasso uit Heerhugowaard STOPT.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bedrijvenregister.nl

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bedrijvenregister.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Puppyacademie