Klacht: doorgezakte stoelen Vicenza

op 13 januari 2014 over LifeStyle36 in de categorie klachtmelden

Ik heb een brief gestuurd aan het bedrijf dat de eetkamerstoelen zijn doorgezakt.
Zij deden het af met: na 2 jaar verloopt de garantie.
Je koopt toch stoelen met de verwachting dat deze langer dan 2 jaar mee horen te gaan.
Uit de consuwijzer blijkt verder deze opmerking:

Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar ‘garantie’. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt ‘deugdelijk’ moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.
LifeStyle reageert helemaal niet meer na herhaaldelijk verzoek te antwoorden naar aanleiding van bovenstaand.

In ieder geval een antwoord!
En je niet verschuilen achter een regelgeving maar een beetje commitment.
Eigenlijk verwacht ik nieuwe stoelen. Ik heb de stoelen gekocht op 31 maart 2011 en heb geschreven op 4 april 2013 reageerde deze voor alle aankoopbewijzen en foto vd stoelen, en op 11 april wezen zij de klacht af met de garantietermijn.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over LifeStyle36

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over LifeStyle36 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door SaHu