Klacht: Domeinnaam te koop gezet zonder aantoonbare communicatie

Ik heb al enkele jaren een website bij MijnDomein. Ik heb vorig jaar mijn e-mail adres gewijzigd m.b.t. de communicatie met MijnDomein, ik heb hen hiervoor een kopie van mijn paspoort moeten sturen en heb een bevestiging gekregen dat alles correct was doorgevoerd. Vorige week kwam ik er echter ineens achter dat mijn domeinnaam te koop staat bij een soort marktplaats van domeinnamen. Ik heb MijnDomein hierover gecontacteerd en ze zeggen me dat ze verschillende e-mail herinneringen m.b.t. de betaling van een factuur hebben gestuurd naar mijn OUD email adres. Ik heb aangegeven dit e-mail adres al een jaar geleden te hebben gewijzigd. Ze hebben aangegeven een fout te hebben gemaakt (softwarefout) m.b.t. het aanpassen van mijn e-mail (vorig jaar) maar dit veranderd blijkbaar niets aan de incassokosten (LAVG incasso) en de verkoop van mijn domeinnaam. Ik kan de domeinnaam terugkopen voor minimaal 150 euro (minimaal bod marktplaats site) en moet de incasso hierbovenop betalen. Ze zeggen me namelijk ook een SMS en brieven te hebben gestuurd maar deze zijn 1. niet aangetekend verstuurd, 2. ik heb ze nooit ontvangen 3. MijnDomein geeft zelf aan op hun website alleen per email te communiceren. Ik voel me dus opgelicht door MijnDomein. Ze kunnen niet aantonen dat ik iets heb ontvangen (niet aangetekend per brief en naar verkeerde email adres NADAT ik dit had aangepast en bevestiging had gehad over deze aanpassing). Ik begrijp niets van deze werkwijze en vind het uitermate klantonvriendelijk. De incassokosten zijn onterecht daar ze niet aan de 14 dagentermijn hebben voldaan (verkeerde email adres, brief niet aangetekend dus geen enkel bewijs van aantoonbare ontvangst), en het te koop zetten van de domeinnaam is al helemaal van den gekke.
Ik kan me voorstellen dat dit soort dingen gebeuren wanneer je je e-mail adres niet aanpast en maar ik heb het aangepast en heb hier ook bevestiging van gehad, later hebben ze hun fout hieromtrent ook aangegeven.
Zowel LAVG als MijnDomein verwijzen naar elkaar in de discussie en ik kom niet tot een oplossing.

Domeinnaam terug in orde, ik wil graag de betaling doen maar excl. de onterechte incassokosten.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over MijnDomein.nl

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over MijnDomein.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door OpgelichtdoorMijnDomein2018