Klacht: Discriminatie

op 28 april 2021 over Tuincentrum Eldorado in de categorie Tuincentra

Beste medewerkers van Eldorado,

Ik was vandaag, samen met mijn vrouw, bij u in de winkel. We hadden via de website een winkelafspraak gemaakt.

De medewerkster aan de deur vroeg mij of ik een mondkapje had. Ik zei dat ik die niet verdraag. Zij meldde dat ze me dan niet binnen mocht laten. Ik herhaalde dat ik geen mondkapjes verdraag maar het mocht niet baten.

Ik wijs u graag op het feit dat er uitzonderingen zijn op de mondkapjesplicht. U hoort daar kennis van te nemen.

Zie: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/mondkapjes/mensen-met-een-beperking-of-ziekte

Ik heb naar aanleiding van uw beleid een melding gemaakt van discriminatie bij het meldpunt discriminatie.

N.B. Daarnaast wijs ik u erop dat mondkapjes schadelijk zijn voor de gezondheid van iedereen en dat u met uw keuze om mee te werken met dit beleid medeschuldig bent aan de gevolgen van dit beleid voor de gezondheid van uw klanten en personeel. Het argument dat u alleen maar de regels opvolgt ontslaat u niet van uw eigen verantwoordelijkheid.

Ik ben tevreden als bedrijven niet vooruithollen op de maatregelen en zich ook gaan bekommeren om de vrijheid van hun bezoekers in plaats van zich te verschuilen achter de veronderstelde smetvrees van onbekenden.

Gezondheid is een ontzettend breed begrip. Verschillende mensen maken verschillende afwegingen. Mensen met smetvrees en pleinvrees hebben de vrijheid om thuis te blijven. Ze hebben niet de vrijheid anderen te dwingen thuis te blijven/maskers te dragen/vaccinaties te nemen/geen bezoek te ontvangen/etc. Ongeacht de wetgeving. Daarvoor is het leven te kort.

Reactie van de melder van de klacht qhyssfe452

3 maanden geleden - Omdat dit bedrijf heel erg stil valt heb ik de website http://tuincentrum-eldorado.nl/ maar even geclaimd en dit verhaal ook daar geplaatst.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tuincentrum Eldorado nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht qhyssfe452

2 maanden geleden - Zie ook de websites https://keuzevrijbijmij.nl en https://ademvrijbijmij.nl en https://wijdeouders.nl en bedrijven als Tuincentrum Eldorado op hun plaats! Dit soort bedrijven werken mee aan een gezondheidsdictatuur die tot voor kort onmogelijk werd gehouden in het vrije westen.

Alle klachten die gemeld zijn door qhyssfe452