Klacht: Dierenmishandeling

Azazel op 16 september 2021 over RTL 4 in de categorie Omroepen

Ik heb al een keer eerder een klacht geschreven waarom het nodig is om onschuldige dieren op zo’n eiland te doden alleen voor een entertainment programma.
Nu zag ik dat ze een slang te pakken hadden want tja je moet overleven en de kijkers vinden het leuk om te zien dus dat beestje moet dood walgelijk gewoon.
Het programma kan ook een andere oplossing bedenken wat voedsel betreft, ja ze moeten zogenaamd overleven en natuurlijk een spelletje spelen wat gaan ze doen als ze een wild schaap zien moet die ook maar dood dit is een spelletjes programma.
En hoe dood je slang ? sla je dat arme beest zijn hersens in ? en als je het niet goed doet lijd dat beest eerst nog enige tijd want het is niet direct dood dit is totaal onnodig.
Als je echt moet overleven kun je niet anders maar de kandidaten van dit programma hoeven niet te overleven en trouwens de camera en geluid mensen die dit opnemen wat eten zij ? volgens mij gewoon normaal eten want zij maken geen deel uit van dit zogenaamde overleven.
Gaat dit dan allemaal zo gemakkelijk ? hebben dieren dan echt helemaal geen waarde ? dat ze ook gedood en mishandeld als ze niet meteen dood zijn moeten worden voor een TV programma.

Het is niet zo moeilijk in de eerste plaats dood geen dieren meer voor TV programma's en de programma makers moeten zelf gaan bedenken hoe het anders kan.
Als je dan toch een kist verstopt op dat eiland met wat rijst en zo verstop er dan meer wat genoeg is om te eten waar ze natuurlijk naar zouden moeten zoeken want als je dan toch moet zoeken naar eten dan kan dat ook op die manier zo kun je die slang of krab of welk dier dan ook met rust laten in zijn leefomgeving.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over RTL 4

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over RTL 4 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Azazel