Klacht: Diepe basdreunen doen het huis trillen op 10km afstand!

op 28 augustus 2016 over Mysteryland in de categorie Feest/Festival/Evenement

Wij wonen hemnelsbreed op 10 km afstand van het Floriadeterrein, waar op 27 en 28 augustus het Mysteryland-festival gehouden wordt. De basdreunen zijn niet normaal. Het is niet alleen dat je ze hoort, wat op zich al storend genoeg is, maar de dreunen brengen ook geregeld het huis gewoon in trilling. Op 10 kilometer afstand. ik herhaal: OP 10 KILOMETER AFSTAND. Dit is ronduit gestoord, maar de Gemeente Haar;emmermeer zal zich er wel weer op beroepen dat alles netjes binnen de normen blijft. Nou, dan moeten die normen maar eens herzien worden! Ik heb enorm te doen met de bewoners van Hoofddorp, Vijfhuizen en Haarlem.

Het uitgeven van vergunningen door dit soort festivals moet overgeheveld worden naar de provincies, want de veroorzaakte overlast gaat ver over gemeentegrenzen heen. Ook moeten er nieuwe geluidsnormen komen die niet simpelweg uitgaan van decibellen, maar sterk rekening houden met psycho-akoestische effecten. Verder moeten festival hun techniek aanpassen. Wanneer een festivalterrein voorzien wordt van over het gehele terrein verspreide luidsprekers, dan hoef je niet zulke achterlijke vermogens te produceren.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Mysteryland

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Mysteryland nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door wokkiedokkie@hotmail.com