Klacht: data privicy issue

op 11 januari 2017 over Stater in de categorie Hypotheken

Ik kreeg een mail van Stater van de nabestaandedesk. Het ging over een zelfmoord van iemand en dat geen polis werd uitgekeerd. Alles met naam, gegevens, etc.

Helaas hadden ze een verkeerde kees gemailed.

Ik heb Stater gevraagd een klacht te registreren bij autoriteitpersoongegevens (https://autoriteitpersoonsgegevens.nl) . Helaas geen reactie. Zie mail (naam nabestaande verwijderd)
—————-
Geachte mevrouw of mijnheer,
Ik ken helemaal geen Kees van den Berg, nog heb ik vanmorgen met u gesprpken.
Ik vind het schandalig dat u op dergelijke manier omgaat met gegevens van uw klanten.

Ik wil dat hier een formele klacht van wordt gemaakt bij de autoriteitpersoongegevens (https://autoriteitpersoonsgegevens.nl)
Graag ontvang ik van u een kopie van het meldingsnummer en wil op de hoogte gesteld worden over verder afhandeling.

Kees de Jong
Richard Wagnerlaan 1
2253CA Voorschoten

From: Stater Nabestaandendesk [mailto:nabestaandendesk@stater.nl]
Sent: dinsdag 10 januari 2017 9:12
To: Kees de Jong
Subject: FW: Hypotheeknummer xxxxx ons dossier#xxxx

Goedemorgen Kees,

Gisteren hebben wij elkaar gesproken over het onderstaande.

Heb jij voor mij een antwoord op de onderstaande mail?

Ik hoor graag van je!

Verzonden: donderdag 5 januari 2017 9:11
Aan: ‘Berg, K. van den (Kees)’
Onderwerp: xxxx

Goedemorgen Kees,

Dinsdag 3 januari 2017 zijn wij gebeld door mevrouw Klaus, de tussenpersoon van de consumenten xxxx en xxx.
Tijdens het telefoongesprek gaf zij aan dat mevrouw xxx door zelfdoding is komen te overlijden.

Aan de hypotheek zit een spaarpolis gekoppeld met nummer 350xxxx, mevrouw is ook verzekerde op de polis.
Aankomende dinsdag 10 januari heeft de tussenpersoon een gesprek met de heer xxxx over het overlijden en de gevolgen hiervan.
Graag zou de tussenpersoon voor die datum een antwoord willen ontvangen op de volgende vraag: Hierbij delen wij u mede dat xxx helaas een paar weken geleden is overleden. Helaas is dit door zelfdoding gebeurd. Nu is onze vraag of dat dit onder de dekking valt van polisnummer 350xxxx DBV Spaarinvest?

De akte van overlijden moet nog aangeleverd worden en hoop de tussenpersoon dinsdag 10 januari bij ons aan te leveren.
Zou jij de vraag van de tussenpersoon in behandeling kunnen nemen en kijken of het mogelijk is om voor dinsdag 10 januari met een antwoord te kunnen komen?

Mochten er nog vragen zijn hoor ik het graag.
Stater Nederland B.V.

CC: Kompas 1375
Onderwerp: Hypotheeknummer xxxxx dossier#D15xxxx

953

Geachte mevrouw Mensen,

Hierbij delen wij u mede dat xxxx helaas een paar weken geleden is overleden. Helaas is dit door zelfdoding gebeurd.

Nu is onze vraag of dat dit onder de dekking valt van polisnummer 350xxxxx DBV Spaarinvest??

Ik heb dinsdag 10 januari de afspraak met xxxx en zou het fijn vinden om een reactie te mogen hebben op mijn vraag voordat ik hem ga spreken.

Graag verneem ik ook van u wat ik allemaal in moet leveren om tot een uitkering te komen van deze polis op de hypotheek.

Graag verneem ik van u.

Alvast dank voor de moeite.

Wanneer klacht gemeld is bij autoriteitpersoongegevens (https://autoriteitpersoonsgegevens.nl)

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Stater over deze klacht.

7 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Stater in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Keesdejong