Klacht: controle bankrekeningnummers

op 25 januari 2014 over Belastingdienst in de categorie klachtmelden

Mijn maandelijkse teruggave t.b.v. mijn hypotheek wordt vastgehouden omdat mijn rekeningnummer zgn. Niet bekend zou zijn. Daarom houdt de belastingdienst mijn maandelijkse teruggave vast, met het gevolg dat je het bedrag zelf moet voorschieten. Terwijl mijn rekeningnummer daadwerkelijk bekend is bij de belastingdienst en verder geen wijzigingen hebben plaatgevonden m.b.t. het rekeningnummer. Ook zijn er geen belastingschulden aanwezig! Het irriteert mij mateloos hoe deze instelling te werk gaat. En vooral omdat het een zgn. Overheidsinstelling betreft wat een voorbeeldfunctie zou moeten zijn voor de maatschappij. Eerst krijg je een beschikking in december waarin het rekeningnummer bekend is en vervolgens wordt er op de betaaldatum geen geld en als klap op de vuurpijl moet je er zelf achteraan. Dan 6 dagen later krijg je een brief met daarin het verzoek persoonlijke documenten te overleggen alvorens je betaald krijgt. Ik vind dit schandalig!!! Had het even in de beschikking gezet dan weet men waar je aan toe bent! En ik kan mij voorstellen dat niet iedereen de bedragen zelf even kan voorschieten. Mensen raken door dit geintje zelfs nog financieel in de problemen en dat kun je absoluut niet maken!!

Uitbetalen en mensen in de gelegenheid geven alsnog hun documenten te overleggen. De controles kunnen gewoon doorgaan! Efficienter werken, waardoor geld, tijd, energie en frustraties bespaart kunnen blijven!!! En een excuses vanuit de belastingdienst voor de 125.000 gedupeerden

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Belastingdienst

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Belastingdienst nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door LauraWF