Klacht: Contract verkopen door wazig telefoongesprek en dreigen via incasso kantoor

op 31 mei 2021 over Telefoongids.com in de categorie Online Gidsen

Ik ben bestuurslid van een begrafenis vereniging en dit bedrijf belde in februari een mede bestuurslid en praatte net zo lang tot ze een keer ja zei. Het telefoongesprek werd uiteraard opgenomen en deze heb ik later terug gehoord, nadat ik contact met hun heb opgenomen. In het telefoongesprek gaf mijn mede bestuurslid duidelijk aan geen wijziging te willen omdat ze dacht te spreken met telefoongids.nl.
Ook heeft ze meerdere keren aangegeven dat ze niet over contracten gaat en dat ze hiervoor bij mij moesten zijn. In het opgenomen gesprek zijn geen bedragen genoemd is er niet over een looptijd gesproken en is er geen betalingswijze afgesproken.
Ik heb binnen de gestelde termijn de door hun gestuurde mail met factuur er in terug gestuurd met de melding dat we geen plaatsing wensten, hierop geen reactie gehad. Bij de offertemail zat overigens geen algemene voorwaarden brief. Na de eerste aanmaning met fikse extra kosten weer een mail gestuurd met uitleg dat we geen plaatsing wensen en diverse punten aangegeven dat we officieel geen contract hebben met hun. ook hier geen enkel reactie op gehad.
2 weken geleden bericht gehad via incasso kantoor met dreiging van rechtsgang. Dit uiteraard met fikse kosten en dat het toch echt verstandiger zou zijn om te betalen. Vreemd genoeg is het noordelijk incassokantoor zelf telefonisch ook niet bereikbaar omdat er een afgesloten telefoonnummer op de site staat vermeld en daarbij komt dat de locatie van het kantoor ook niet klopt.
Wij zijn het zat om hiermee lastig te worden gevallen en willen dus niet betalen en gaan dat ook niet doen. Ze hebben inmiddels ook al enige tijd de plaatsing van ons van hun site gehaald.

Ik ben pas tevreden als telefoongids.com stopt met ons lastig vallen en dat het incasso kantoor wordt terug getrokken.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Telefoongids.com over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door BertBrouwer