Klacht: Contract koud aangesmeert zonder te willen en zonder te weten wat de kosten zijn.

op 31 augustus 2018 over MKB collectieven in de categorie Inkooporganisaties

Ze belden mij vandaag op voor een energiecontract maar ze vroegen helemaal niet hoe lang mijn eigen energie contract nog liep, wat mij bevreemde en toen ik daar op het einde, nadat ik helaas al ja had gezegd, toch daar een vraag over stelde over de boete clausule bij mijn eigen energiebedrijf, vertelde ze ook wij hebben allemaal manieren om daar om heen te werken onofficieel via andere paden dus maak U zich geen zorgen.. Maar daardoor gingen bij mij alle bellen af en vertrouwde ik dus helemaal niet meer …
toen ik achteraf op hun website keek stond er dit

3. BEPERKING AANSPRAKELIJKHEID

3.1 Een door MKB Collectieven aangegane verplichting heeft het karakter van een inspanningsverplichting. MKB Collectieven zal de door haar te verrichten werkzaamheden naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren, al dan niet door inschakeling van derden.
3.2 MKB Collectieven is op geen enkele wijze aansprakelijk voor de gevolgen van een contractuele relatie
tussen Deelnemer en leverancier die mogelijk voortkomt uit de Collectieve inkoop.
3.3 MKB Collectieven is niet aansprakelijk voor schade van Deelnemer tenzij deze schade door MKB Collectieven opzettelijk dan wel door bewuste roekeloosheid is veroorzaakt.

Plus wat bleek het is helemaal geen MKB bedrijf dit valt gewoon onder energiebedrijf Kosten Transparant blijkbaar zag ik online via Kassa .
En in hun contract brief na het gesprek per email, schrijven ze zoals vermeld hebben wij een strategisch partnership gesloten met Total Gas Power Nederland,
Maar dit hebben ze helemaal niet gemeld tijdens het telefoongesprek! Ze zeiden daar dat ze keken welke energiebedrijven er op dat moment het gunstigste waren en dat dat kon variëren.
Maar dat ze alleen met de grote energiebedrijven onderhandelden…
( ik ken Total gas power niet eens nooit eerder van gehoord)
ik vind dit helemaal niet transparant en ook zeer misleidend. Ook nemen ze daarna geheel de telefoon niet meer op
1e poging in de wacht voor meer dan 16 minuten daarna maar via Verkoop ( je hoopt toch dat ze oppakken) werden ze boos omdat ik daar niet naar toe mocht bellen.
Vertelde ze natuurlijk dat ik dit logisch vond na 16 minuten in de wacht staan..zonder op te nemen.
Ik zei dat ik er meteen weer onderuit wilde ze zei oké ik verbind u meteen door met diegene die daar over gaat…na weer 18 minuten dit maal in de wacht te hebben gestaan maar neergelegd.
Dit is geen bonafide zaak . En ik weet niet hoe ik hier weer onderuit kan komen allemaal net vandaag gebeurd.
Gelukkig heb ik ze absoluut niet mijn bankgegevens telefonisch doorgegeven.. dat vroegen ze wel dringend tot 2x ook nog dat scheelt nog .
Maar ik meld dit wel aan bij U als ernstige misleiding. Ze zeiden dat ik de 3e September het contract met de aanbieding via email doorgestuurd krijg en dan via een rode knop weer vanaf kan.
Wat ik dan niet begrijp dat dat niet meteen kan telefonisch dus… daarnaast blijkt dat die zogenaamd zakelijke tarieven voor een privé aansluiting uiterst ongunstig zijn omdat je dan i.p.v een rekening er iedere maand twee krijgt las ik online en het ergste ik mag volgens mijn boekhouder niet eens een zakelijk contract op mijn privé adresafsluiter voor energie en stroom dus ook daar is nog over gelogen…Ook snap ik niet dat mijn K.V.K gegevens bij hun bekend zijn? En ik sta al jaren in het Bel mij niet register ook dat boden ze trouwens niet aan op het einde vond bedenk ik opeens.. heb ook een melding bij ACM gemaakt over deze aquisitie fraude. Wat kan ik nu het beste doen ??

Als ik echt van bewijsbaar van dat contract bij hun af ben wat ze mij vandaag hebben aan gepraat en als ze mij verwijderen uit hun gegevens zodat ik nooit meer gebeld kan worden.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar MKB collectieven over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Wendela van Beurden