Brief voor klacht over GOEDKOOPBENELUX
[GOEDKOOPBENELUX Bedrijfsadres]
[Klantenservice e-mailadres]
[De Huidige Datum]
Onderwerp: Klacht betreft niet-naleving van Verkoopovereenkomst – Artikel Bestelnummer xxxxxx
Geachte heer/mevrouw,
Ik stuur u deze brief om formele klacht in te dienen betreffende de service en uitvoering van mijn bestelling geplaatst op de 19e februari 2025, bij uw bedrijf, GOEDKOOPBENELUX.
Na meerdere beloften dat mijn product onderweg is, heb ik toch tevergeefs op de levering gewacht. Ondanks verscheidene communicaties met uw collega, Brain, die mij heeft verzekerd dat de bezorging aan het eind van elke week plaats zou vinden, blijft mijn bestelling nog steeds ongeleverd. Deze misleidende beloften beginnen steeds meer de elementen van een verkooppraatje te vertonen in plaats van een feitelijke toezegging van levering.
Op basis van hoofdstuk 6, artikel 74 van de Nederlandse Burgerlijk Wetboek, wil ik u erop wijzen dat u als verkoper een prestatieplicht heeft. Als consument heb ik het recht om het bestelde product in handen te hebben binnen de overeengekomen betalingsperiode, anders heb ik recht op een volledige geldteruggave. Het niet leveren van het beloofde product maakt uw bedrijf in strijd met deze wet.
Gezien uw nalatigheid in de uitvoering van de afgesproken levering, verzoek ik nu een volledige terugbetaling van mijn geld of de levering van het bestelde product. Als dit laatste niet mogelijk is, is het terugbetaling die ik eis.
Ik reken op uw snelle reactie en passende actie in dit geval. Mocht deze kwestie niet binnen een redelijke termijn (meestal 14 dagen) naar tevredenheid worden opgelost, dan behoud ik mij het recht voor verdere juridische stappen te ondernemen om mijn rechten als consument te handhaven.
In afwachting van uw positieve en tijdige respons.
Met vriendelijke groet,
[Uw Naam]
[Uw Adres]
[Uw Telefoonnummer]
[Uw E-mailadres]