Brief voor klacht over IKEA
Onderwerp: Klacht En Verzoek Om Terugbetaling Voor Niet Ontvangen Goederen
[Actuele datum]
IKEA Klantenservice
Olof Palmestraat 1,
2616 LN Delft,
Nederland
Betreft: Gebrekkige levering van bestelde producten
Geachte Heer/Mevrouw,
Ik schrijf u deze brief om een klacht in te dienen over een recente bestelling die ik bij IKEA heb geplaatst. Ik heb de helft van mijn items nog niet ontvangen, ondanks dat ik voor de volledige bestelling heb betaald.
Mijn vele pogingen om via e-mail en telefoon contact op te nemen met IKEA's klantenservice zijn tot dusver onbeantwoord gebleven. Ik heb meer dan een half uur in de wacht gestaan en vervolgens werd de verbinding verbroken. Ook de chatfunctie lijkt niet beschikbaar.
Dergelijke omstandigheden vormen een schending van de Wet Koop op Afstand, in het bijzonder artikel 46d, lid 1, waarin staat dat een bedrijf ervoor moet zorgen dat de bestelde goederen correct en binnen de overeengekomen termijn aan de consument worden geleverd. Verder vormt dit ook een schending van Algemene voorwaarden Thuiswinkel, artikel 13, punt 3 bepaalt dat bij producten die niet geleverd worden, ik het recht heb op een terugbetaling.
Daarom verzoek ik u dringend om de levering van de resterende artikelen te regelen of mij onverwijld het equivalent van de ontbrekende goederen terug te betalen. Ik verwacht een snelle oplossing voor dit probleem overeenkomstig de Wet op de Consumentenbescherming en het Burgerlijk Wetboek.
Ik kijk uit naar uw brief met de bevestiging van de volledige levering van mijn bestelde goederen of een terugbetaling binnen 14 dagen.
Hartelijk dank voor uw tijd en medewerking.
Hoogachtend,
[Uw naam]
[Uw adres]
[Postcode, Stad]
[Uw Email]
[Uw Telefoonnummer]
Bijlagen: Bestelbevestiging met betalingsbewijs
cc: Consumentenbond, Nederlandse Thuiswinkel Organisatie