Klacht: Communicatie

op 06 juni 2017 over Belastingdienst in de categorie

Half mei een brief ontvangen dat er wordt verzocht om nadere informatie aan te leveren mbt de kinderopvang. Deze moest voor 16 juni binnen zijn anders volgt een sanctie en moet de kinderopvangtoeslag betaald worden. Het was de belastingdienst niet gelukt om de jaaropgaven te verkrijgen van de kinderopvang.
Ik heb direct verbaasd alle gegevens ingevuld waar om werd gevraagd inclusief de jaaropgaven meegestuurd voor alle zekerheid. Een beetje gek allemaal dat het niet bekend is want tussendoor heb ik steeds alle wijzigingen telefonisch doorgegeven maar blijkbaar hebben de medewerkers dit niet goed verwerkt waardoor nog een oude locatie als opvang werd gebruikt. Dit vind ik al een heel vervelend fenomeen…waarom geef ik immers steeds de wijzigingen door?

Vervolgens heb ik alle info opgestuurd en bel ongeveer anderhalve week later om na te gaan of alles goed is ontvangen.
‘Mevrouw, dat kunnen we helaas nog niet zien, wilt u ergens volgende week weer bellen?’ Ik heb gezegd dat het volgende week 16 juni is en ik geen zin heb dat ik ervoor verantwoordelijk ben als zij het niet hebben ontvangen. Ook benoemd dat ik alles graag per mail wil nasturen voor de zekerheid. Nou dat kon dus niet en ik moest me niet druk maken want er gaat weer een periode overheen voordat ik alles moet terugbetalen.
Nou volgens mij werkt het andersom en moet je eerst alles terugbetalen en dan kun je er ondertussen zelf werk van maken en er achteraan en dan uiteindelijk komt het wel goed maar eerst krijg je alle rottigheid.

Heel gek dat de belastingdienst via digid post stuurt maar je er niet op dezelfde manier op kunt reageren.

Ik wil een bevestiging dat de stukken zijn ontvangen of de mogelijkheid om alles na te sturen zodat ik zeker weet dat de belastingdienst alles VOOR 16 juni binnen heeft en dat ik niet voor de consequenties kan opdraaien omdat zij een trage verwerkingstijd hebben.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Belastingdienst

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Belastingdienst nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door C4a