Klacht: Bouwtechnische keuring

op 30 juni 2016 over Vereniging Eigen Huis in de categorie Stichtingen en verenigingen

Wij hebben een bouwkundige inspectie laten uitvoeren door VEH, maar er bleek op dit lege adres wat in de verkoop stond al een bouwkundige inspectie te zijn geweest, 2 maanden ervoor!! De Vereniging Eigen Huis heeft ons “vergeten” te melden dat er reeds een bouwkundige inspectie door hun was geweest, door nota bene dezelfde inspecteur, die ter plekke ook net deed alsof hij het huis voor de 1ste keer zag. Het inspectie rapport was dan ook (hoe verrassend) bijna gelijk aan het 1ste rapport. Nadat we dit bij VEH aangekaart hadden, was hun commentaar dat het niet hun beleid is om dit te melden en heeft ons vervolgens het volledige bedrag gefactureerd. Geldklopperij!! Na lang aandringen kregen we een paar tientjes korting, maar dat staat niet in verhouding tot het totale bedrag. Wij hebben dit inmiddels onder dwang betaald, omdat ze dreigden een incassobureau in te schakelen en de kosten hiervan voor onze rekening zouden komen.

Wij zijn tevreden als er een financiële compensatie komt.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vereniging Eigen Huis over deze klacht.

Bericht van Vereniging Eigen Huis

6 maanden geleden - Beste meneer/mevrouw, Wat vervelend om te moeten horen dat u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht. Uw klacht is door twee verschillende collega’s behandeld en beoordeeld. Zoals aangegeven is het rapport enkel bestemd voor de opdrachtgever en de bouwkundige die het keuringsrapport op heeft gesteld. Dit wordt tevens aangegeven op pagina 38 van het keuringsrapport zelf. Het rapport is dus uitsluitend bedoeld voor de opdrachtgever. Geen enkele derde kan enig recht of aanspraak ontlenen aan de keuring of het rapport. Het rapport is wel vergeleken om na te gaan of de woning realistisch en correct is beoordeeld. EHBA is niet aansprakelijk voor het aangeven dat er reeds een keuring heeft plaatsgevonden. De verkopende partij had dit wellicht kunnen aangeven toen u aangaf een keuring te willen uitvoeren. U heeft bij ons een keuring aangevraagd en wij hebben aan dit verzoek voldaan. Omdat het rapport enkel bedoeld is voor de opdrachtgever, mochten wij het rapport in elk geval niet met u delen. Vanwege uw teleurstelling is er een korting van €75,- aangeboden en is het lidmaatschap, naar uw wens, beëindigd. Dit betreft naar ons idee een zeer coulant aanbod, wat ook is verrekend met de openstaande factuur. De keuring is verder naar behoren uitgevoerd. Wij kunnen geen aanvullende korting aanbieden om uw ontevredenheid weg te nemen. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Vereniging Eigen Huis Klachtenservice

Reactie van de melder van de klacht Rosewilliams

6 maanden geleden - Wij begrijpen best dat VEH juridisch zijn "praktijken" op orde heeft en derhalve in zijn juridische recht zal staan. Dit neemt niet weg dat deze praktijken op zijn zachts gezegd verwerpelijk en onbegrijpelijk zijn voor de consument en dit door jullie weg gewuifd wordt. Wij zullen dan ook via zoveel mogelijk kanalen (sociale media, TV, kranten etc) anderen voor jullie manier van werken gaan waarschuwen door onze ervaring te delen, zodat ze niet in dezelfde valkuil stappen als waar wij in gestapt zijn toen we een bouwtechnische keuring bij VEH aanvroegen. Het enige wat wij van jullie verlangden, was een redelijkere vergoeding, maar daar waren jullie helaas niet toe bereid.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vereniging Eigen Huis in behandeling genomen

4 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vereniging Eigen Huis een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vereniging Eigen Huis

Heeft op 19 december 2016 om 09:01 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Rosewilliams