Klacht: Bouwtechnische keuring wat een aanfluiting

op 30 juni 2017 over Vereniging Eigen Huis in de categorie Stichtingen en verenigingen

Wij hebben ons ingeschreven bij VEH door de goede recensies. Daar heb ik nu al spijt van, wij hebben een bouwtechnische keuring aangevraagd om te beoordelen of wij het huis konden kopen. De keuring is uitgevoerd door dhr. S.leakat die op de vrijdagmiddag 8 juni Jongstleden de keuring wel even zou uitvoeren. Het begon al gelijk met de kozijnen mnr gaf aan dat deze in een goede staat waren, gelukkig had ik een aannemer meegenomen die het huis voor mij gaat opknappen die tikte dhr Leakat even op de vingers door te zeggen dat de kozijnen compleet verrot waren. Na een paar keer kijken zij mnr Leakat maar twijfelend ja dat klopt. Daarnaast moet ik volgens hem de hetelucht verwarmingsunit gaan vervangen twv bijna 11000 euro terwijl het volgens een loodgieter niet meer kost dan 4 euro voor een koppeling die lekt ( zit redelijk wat verschil in) toen vroeg ik of mnr. Even de kruipruimte wou controleren op eventuele lekkages omdat het al vochtig rook, nou je raad het al voor mnr. Leakat was het vrijdagmiddag en had ie er niet zoveel zin in dus zei hij mij dat hij deze niet openkreeg, waarbij mijn makelaar zei van hoezo niet? Mijn makelaar moest in zijn nette pak op zijn knieen en had het luik binnen 5 seconden open ( Jammer voor mnr Leakat moest mnr toch even gaan
kijken) . Dhr Leakat vertelde mij dat het ‘optrekkend vocht was wat we roken en dat het absoluut geen lekkage was, een half uur na de bouwtechnische keuring toen mnr. Leakat lekker in de auto zat en weekend ging vieren belde hij mij op en vertelde mij dat er weldegelijk een zichtbare lekkage was van de riolering maar dit niet ter plaatse had verteld omdat mnr Leakat niet in discussie wilden gaan met de verkopende partij en mijn eigen aankoopmakelaar??? Wat een dramatische manier van werken. Daarnaast wist hij niks maar dan ook letterlijk niks te vertellen van het huis en wist niet eens wat voor bouw het was?? Ook begon mnr Leakat over de vloerverwarming??? Die ligt er niet eens!! In het begin was mijn vertrouwen al ver te zoeken na de kozijnen, maar aan het einde dacht ik echt is dit een grap ofzo?? Daarnaast zou mnr Leakat het dak gaan bekijken en had een trappetje bijzich. Mnr Leakat zou aan het einde van de keuring wel even het dak op gaan, ook dit is niet gebeurd hij kon t wel vanaf beneden af bekijken?? ( HET GAAT HIERBIJ OM EEN PLAT DAK) . Mijn vertrouwen is hierbij compleet verdwenen in de hele instantie Vereniging Eigen Huis. Dit was echt een hele slechte , onkundige en onproffesionele bouwkundige keuring.
MAAR HET LEUKSTE KOMT NOG VOLGENS VEH IS DE KEURING CORRECT UITGEVOERD. Laat me niet lachen stelletje prutsers jullie zouden de mensen moeten helpen en niet zo een commercieel bedrijf moeten zijn. In 1 woord een SCHANDE.

Ik verwacht een normaal gesprek en geen nutteloos antwoord van we hebben het besproken met mnr Leakat en de keuring is correct uitgevoerd. Daarnaast verwacht ik kwijtschelding van de kosten van de keuring omdat deze keuring mij totaal geen duidelijkheid heeft gegeven over de situatie van het huis.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vereniging Eigen Huis over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Vereniging Eigen Huis in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vereniging Eigen Huis een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vereniging Eigen Huis

Heeft op 03 juli 2017 om 16:25 geantwoord

Beste meneer Raat,

Op 30 juni hebben wij contact met u gehad om de uitkomst van uw klacht telefonisch te bespreken. De onderbouwing van ons standpunt is per aangegeven punt met u besproken.

Op basis van de bij ons bekende informatie kunnen wij niet concluderen dat het rapport foutief is opgesteld. De bouwkundige heeft u gewaarschuwd voor mogelijke gebreken en eventueel bijkomende kosten voor herstel. Onze argumenten zijn in het telefonisch contact aan u toegelicht. Ook is in het telefonisch contact gevraagd om foto’s voor een nadere beoordeling van het houtrot, hier bent u echter niet op in gegaan. Mocht u deze alsnog willen toesturen dan zullen wij dit punt opnieuw beoordelen.
Punten die nog niet eerder door ons zijn beoordeeld (nieuwe feiten), kunt u uiteraard alsnog bij ons neerleggen. Wij zullen deze dan beoordelen en hieruit opnieuw een standpunt opmaken.

Indien er sprake is van nieuwe feiten, kunt u deze per e-mail of telefonisch bij ons melden via de bij u bekende contactgegevens. Het verdere contact zal dan tevens telefonisch of per e-mail plaatsvinden.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vereniging Eigen Huis
Klachtenservice