Klacht: Boek aangeschaft door foutieve boekenlijst

op 04 oktober 2017 over Hogeschool Inholland in de categorie Universiteiten & Hogescholen

Zoals een brave student heb ik er voor aanvang van het nieuwe schooljaarjaar voor gezorgd dat ik alle boeken van de boekenlijst in bezit had. Het liefst bestel ik de boeken tweedehands, omdat dit veel geld scheelt.
Ongeveer een week na het begin van de periode werd er door de docent besloten dat wij een ander boek zouden gaan gebruiken, omdat de oude (die ik al in mijn bezit had) nieuw niet meer leverbaar was.

Het andere boek heb ik uiteraard ook besteld om mijn studievoortgang niet in de weg te zitten. Nu is het zo dat nieuwe boeken teruggestuurd kunnen worden, tweedehands boeken helaas niet. Omdat school deze boekenlijst beschikbaar stelt, lijkt het mij meer dan normaal dat school voor de gemaakte kosten opdraait (het boek wat niet meer gebruikt gaat worden. Echter wil school dit niet doen.

Het is zelfs mijn fout volgens school, omdat ik het boek te vroeg heb besteld, ik had moeten zien dat we het boek pas echt zouden gaan gebruiken in de vierde collegeweek.

Ironisch is wel dat de opleiding professioneel gedrag erg wil stimuleren bij studenten, maar als ik er voor zorg dat ik mijn spullen voorafgaand aan de les op orde heb, wat ik ook onder professioneel gedrag versta, wordt dit als mijn fout bestempeld. Kortom Ik vind dat Inholland in deze helemaal geen professioneel gedrag laat zien. Wat ze laten zien is een school die geen verantwoordelijkheid neemt voor een zelf gemaakte fout.

Kort samengevat stelt school een boekenlijst beschikbaar, als deze foutief blijkt meent zij geen verantwoordelijkheid voor een gemaakte fout.

Als ik het geld voor het boek terugkrijg. Nou gaat het om €30,- Maar vooral om het principe van geen verantwoordelijkheid menen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hogeschool Inholland over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hogeschool Inholland in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door jaspermaster