Klacht: bezwaar/klacht

op 07 juni 2016 over ABP in de categorie Pensioenen

ben sinds 2015 met pensioen,
ontvang per maand 1039,05 euro bruto.
deze berekening is gemaakt door meneer P v d Nieuwenhof medewerker APG.
heb v d Nieuwenhof erop gewezen dat ik 8 jaar pensioen heb opgebouwd bij het BPF bouw, volgens zijn berekening was dat 1,5653 jaar.
in 2001 is deze pot met geld overgedragen naar het ABP (waarde overdracht)
meneer zou het uitzoeken, maar liet vervolgens niets meer van zich horen.
toch maar weer contact(0455795449) gezocht, blijkt meneer met vakantie te zijn en vervolgens niet meer werkzaam is bij het APG.
vervolgens nieuw contact persoon (Cardy Smits) gekregen, opnieuw alle relevante formulieren gemaild, die wel mailde dat alle formulieren binnen gekomen waren, maar vervolgens bleef het stil.
opnieuw contact gezocht, mevr. Smits had zich nog niet in de kwestie verdiept, maar tijdens het telefonisch gesprek aangaf dat ze ook niet zoveel voor mij kon betekenen en mij weinig kans gaf voor een hoger pensioen.
heb haar medegedeeld dat ik bezwaar ging maken tegen deze lage pensioen uitkering.
mijn bezwaar is dan ook, dat na 45 dienstjaren, er nog minder dan 800 euro netto per maand overblijft. Ben vanaf mijn 15 jaar werkzaam.
ook vindt ik dat ik niet serieus werd genomen door het APG.
in mijn pensioenoverzicht ABP zie ik dat mijn pensioen is opgebouwd vanaf 1975, mijn pensioen in de bouwnijverheid vindt ik hierin niet terug.
mijn verzoek is dan ook om pensioen nogmaals te willen herzien.
met vriendelijke groet,
W Spinder
w.spinder@upcmail.nl
tel: 0582562991
PS: staatssecretaris Klijnsma op het matje voor slecht presterende pensioenfondsen APG waar 500 medewerkers 63.500 euro bonus aan premies boven op hun salaris krijgen, en drie medewerkers een bonus van meer dan een miljoen.
kan toch niet waar zijn

na herberekening van mijn pensioenjaren werkzaam in BPF bouw.
met een redelijk pensioen waar ik na 45 dienstjaren recht op heb.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABP over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABP in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABP een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABP

Heeft op 13 juni 2016 om 12:21 geantwoord

Hallo Wiebe,
Allereerst wil ik je namens ABP excuses aanbieden. Erg vervelend dat je het gevoel hebt geen juiste berekening van je pensioen te verkrijgen.
Je klacht kunnen we alleen in behandeling nemen als je deze via de officiële klachtenprocedure indient. Hier lees je meer over de procedure: https://www.abp.nl/contact/klacht-indienen.aspx
Ik hoop dat ik je zo voldoende informatie heb kunnen geven.
Judith - Webcare ABP

Alle klachten die gemeld zijn door wiebe spinder