Klacht: Betalen rekening wegens ondeskundigheid bemiddellaar

op 23 juni 2016 over De Hypotheker in de categorie Hypotheekwinkels

De hypotheker Nieuwegein geholpen door Jeroen Wortel.
Na een intake gesprek waarbij mijn huidige situatie zoals aankomend ontslag en een gedeeltelijke wia uitkering is er door ons een opdracht bevestiging getekend .Bij het tweede gesprek is naar aanleiding van het berekende te krijgen hypotheek bedrag op advies van Jeroen een aankoop makelaar ingeschakeld.
Jeroen had toen moeten weten dat mensen met een wia/ wga uitkering geen hypotheek kunnen krijgen.
Dit had bij het intake gesprek al consequenties moeten hebben.
Ik had dan namelijk nooit een makelaar ingeschakeld.
Ook is het bedrag dat ik aan de hypotheker moet betalen geen €2500,00
maar €3500,00 de prijs is uiteindelijk €.1495,00 waar ik het ook mee eens was.
Uit coulance hebben we de rekening gedeeld.
Ik had geadviseerd moeten worden om niet met een hypotheek door te gaan
vanwege de onhaalbaarheid.
Nu krijg ik een rekening van de makelaar en de hypotheker terwijl ik er niets voor terug gehad heb.
De makelaar heeft mij belooft voor een eventuele in de toekomst mogelijke tweede ronde geen rekening te presenteren .
Dat is tenminste service.

Wanneer ik de kosten gemaakt voor de makelaar vergoed krijg.
Inmateriele schade niet meegerekend want ik heb gezichtsverlies geleden.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar De Hypotheker over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door De Hypotheker in behandeling genomen

Bericht van De Hypotheker

11 maanden geleden - Goedemorgen Jos, Jouw klachtuiting hebben wij doorgestuurd naar de afdeling Consumentengeschillen binnen onze organisatie. Er zal binnen enkele werkdagen contact met je opgenomen worden. Hartelijke groeten, Niki Nuis Online Marketeer De Hypotheker

Alle klachten die gemeld zijn door Slamix