Klacht: Bepaling hoogte studiefinanciering afhankelijk inkomen ouders

op 02 juni 2016 over DUO-IBgroep in de categorie

Ik wil mijn ontevredenheid uiten over het volgende:
Ik ken meerdere jongeren die een aanvullende beurs krijgen doordat hun ouders een eigen zaak hebben en daardoor een laag belastbaar inkomen op kunnen geven op papier. In werkelijkheid verdienen de meesten veel meer, er wordt veel via de zaak betaald en de slimme man betaald hemzelf een laag inkomen op papier uit.
In werkelijkheid zie ik dat deze ouders in riante huizen wonen, vaak op vakantie gaan, uit eten etc.
Ik ken hier meerdere voorbeelden van. De ouders die net boven de inkomensgrens voor aanvullende beurs zitten , zonder eigen zaak, betalen heel veel zelf voor de studie van hun kind. Die jongeren moeten vaak en bijwerken en veel bijlenen. Zij hebben geen recht op een aanvullende beurs.
Ik vind dat hierdoor de rijkeren rijker worden en de gemiddelde arbeider inkomenverlies heeft. Ik snap dat dit een lastig probleem is maar vele jongeren met ouders met een goed lopende eigen zaak kunnen leven als god in frankrijk. Ze sparen vaak een groot bedrag omdat ze het geld eigenlijk niet nodig zijn.

Ik ben tevreden als deze oneerlijke taferelen niet meer mogelijk zijn.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DUO-IBgroep

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over DUO-IBgroep nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Elisabeth Engelina