Klacht: Automatische verlenging proefabonnement niet aangekondigd bij telefonisch aanbieding

op 03 januari 2017 over Rendement in de categorie Magazines

Via een telefonische aanbieding heb ik een proefabonnement genomen op twee tijdschriften van Rendement. Het proefabonnement zou stoppen op 31 dec. 2016. Er is mij verteld dat ik nergens aan vast zou zitten. Er is mij niet verteld dat de abonnementen automatisch zouden worden verlengd. Het aanbod was vrijblijvend. Pas aan het eind van het gesprek na mijn instemming bleek dat er een factuur voor verzendkosten van het proefabonnement zou worden gestuurd. Omdat het bedrag te overzien was ben ik niet op mijn instemming teruggekomen. Ik voelde mij wel enigszins klemgezet.
Deze week ontving ik twee facturen waaruit blijkt dat beide proefabonnementen, tegen de gewekte verwachting in, automatisch zijn verlengd. Ik heb meteen contact opgenomen en aangegeven dat ik niet heb gevraagd om deze abonnementen en deze per direct wilde stopzetten. Mij is toen verteld dat abonnementen altijd automatisch worden verlengd en dat er een maand opzegtermijn wordt gehanteerd en dat ik nu aan de abonnementen vast zit. De automatische verlenging schijnt in de welkomstbrief en algemene voorwaarden te zijn vermeld. Ik geef toe dat mij die bepalingen niet zijn opgevallen.
Rendement had mij in het gesprek waarin de proefabonnementen zijn afgesproken expliciet moeten wijzen op de automatische verlenging. Dat dit niet is gebeurd lijkt mij, opgeteld bij de agressieve verkooptechniek, bewuste misleiding.

Creditering van beide abonnementen die tegen mijn zin automatisch zijn verlengd.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Rendement over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Rendement in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Rendement een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Rendement

Heeft op 20 juni 2017 om 11:58 geantwoord

De Klantenservice van Rendement Uitgeverij heeft op 4 januari 2017 en 10 januari 2017 contact opgenomen met de heer G.P. den Hollander. De klantenservicemedewerker heeft de heer den Hollander de algemene voorwaarden nogmaals toegelicht. Beide partijen zijn tot een oplossing gekomen volgens het vaste protocol van de klachtafhandeling van Rendement Uitgeverij, waar de algemene voorwaarden van Rendement Uitgeverij aan ten grondslag liggen.

Alle klachten die gemeld zijn door HOll12