Klacht: Automatische verlenging proefabonnement

op 29 april 2016 over Rendement in de categorie Magazines

Via een telefonische aanbieding heb ik een proefabonnement genomen op twee tijdschriften van Rendement. Het proefabonnement zou stoppen per 1 maart 2016. Er is mij verteld dat ik nergens aan vast zou zitten. Er is mij niet verteld dat de abonnementen automatisch zouden worden verlengd. Het aanbod was vrijblijvend. Pas aan het eind van het gesprek na mijn instemming bleek dat er een factuur aan het proefabonnement vast zat. Omdat het bedrag te overzien was ben ik niet op mijn instemming teruggekomen. Ik voelde mij wel enigszins klemgezet.

Deze week ontving ik twee facturen waaruit blijkt dat beide proefabonnementen, tegen de gewekte verwachting in, automatisch zijn verlengd. Ik heb meteen contact opgenomen en aangegeven dat ik niet heb gevraagd om deze abonnementen en deze per direct wilde stopzetten. Mij is toen verteld dat abonnementen altijd automatisch worden verlengd en dat er een maand opzeg termijn wordt gehanteerd en dat ik nu aan de abonnementen vast zit. De automatische verlenging schijnt in de welkomstbrief en algemene voorwaarden te zijn vermeld. Ik geef toe dat ik die niet heb gelezen. Als tegemoetkoming kon 1 jaarabonnement worden gecrediteerd en stopgezet. Maar aan het andere abonnement à 104,94 zit ik tegen mijn zin vast. Slikken of stikken was de teneur.

Rendement had mij in het gesprek waarin de proefabonnementen zijn afgesproken expliciet moeten wijzen op de automatische verlenging. Dat dit niet is gebeurd lijkt mij, opgeteld bij de agressieve verkooptechniek, bewuste misleiding.

Creditering van beide abonnementen die tegen mijn zin automatisch zijn verlengd.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Rendement over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Rendement in behandeling genomen

Bericht van Rendement

1 jaar geleden - Beste lezer, Uiteraard vinden wij het vervelend om te lezen dat de voorwaarden voor deze klant niet duidelijk waren. Wij hebben contact opgenomen met de klant en we zijn samen tot een passende oplossing gekomen. Mocht u een vraag of klacht hebben dan kunt u contact opnemen met ons via klacht@rendement.nl of telefonisch via 010 – 2433933. Met vriendelijke groet, Shera

Alle klachten die gemeld zijn door LJvdS