Mijn Klacht:
Via een telefonische aanbieding heb ik een proefabonnement genomen op twee tijdschriften van Rendement. Het proefabonnement zou stoppen per 1 maart 2016. Er is mij verteld dat ik nergens aan vast zou zitten. Er is mij niet verteld dat de abonnementen automatisch zouden worden verlengd. Het aanbod was vrijblijvend. Pas aan het eind van het gesprek na mijn instemming bleek dat er een factuur aan het proefabonnement vast zat. Omdat het bedrag te overzien was ben ik niet op mijn instemming teruggekomen. Ik voelde mij wel enigszins klemgezet.
Deze week ontving ik twee facturen waaruit blijkt dat beide proefabonnementen, tegen de gewekte verwachting in, automatisch zijn verlengd. Ik heb meteen contact opgenomen en aangegeven dat ik niet heb gevraagd om deze abonnementen en deze per direct wilde stopzetten. Mij is toen verteld dat abonnementen altijd automatisch worden verlengd en dat er een maand opzeg termijn wordt gehanteerd en dat ik nu aan de abonnementen vast zit. De automatische verlenging schijnt in de welkomstbrief en algemene voorwaarden te zijn vermeld. Ik geef toe dat ik die niet heb gelezen. Als tegemoetkoming kon 1 jaarabonnement worden gecrediteerd en stopgezet. Maar aan het andere abonnement à 104,94 zit ik tegen mijn zin vast. Slikken of stikken was de teneur.
Rendement had mij in het gesprek waarin de proefabonnementen zijn afgesproken expliciet moeten wijzen op de automatische verlenging. Dat dit niet is gebeurd lijkt mij, opgeteld bij de agressieve verkooptechniek, bewuste misleiding.
Gewenste Oplossing:
Creditering van beide abonnementen die tegen mijn zin automatisch zijn verlengd.
