Klacht: Automaatbak stuk

op 09 oktober 2017 over Garage Eric van der Veen in de categorie Garagebedrijven

Kwam met een probleem met mijn automaatbak bij deze garage.
Volgens de “specialist” was mijn probleem wel verholpen als ik de bak liet powerflushen.
Dit dus laten uitvoeren.
Na een week ging mijn automaatbak beduidend minder schakelen.
Hierop heb ik de automaatbak olie gecontroleerd.
Bleek dat er veel te veel olie in de bak zat.
Gelijk heb ik dit niveau aangepast en de volgende dag met hun hier contact over opgenomen.
Zijn reactie was dat kan niet.
Waarop ik vriendelijk antwoord is echt zo heb er wel een foto van.
Waarop hij zei dat is mooi dat je er een foto van hebt.
Maar ik had er op dit moment zelf teveel olie uit laten lopen.
Heb daarom er niet meer mee gereden en eerst olie bij hun vandaan gehaald zo vriendelijk waren ze wel. Moest wel even 55 euro voor de 7 liter betalen.
Nu het niveau eindelijk goed was bleek de klacht niet verholpen.
Wederom contact opgenomen en ze zeiden we ressetten de bak wel even vaak is de klacht dan wel over.
En als dit het niet was moest er maar een ander geheugen in en als dat het niet was een nieuw brein.

Oftewel ik zag hem wel aankomen zij proberen maar wat en ik kan betalen.
En dat was en ben ik niet van plan.

Daarom ben ik zelf op onderzoek uitgegaan.
Nu blijkt met de klacht waar ik mee aankwam bij deze “specialist” is een software probleem.
Oftewel met een software update was dit te verhelpen.
Ook blijkt omdat de automaatbak overdruk heeft gehad hierdoor een solenoid is vernield waardoor de bak niet meer soepel kan schakelen.
Tevens is de kans groot dat de bak meer schade heeft opgelopen door olie overdruk.

Nadat ik dit uitgezocht had weer contact met de “specialist” opgezocht uitgelegd wat er aan de hand was.
Hij antwoorde maar een solenoid is electronische heeft niks met olie te maken. oftewel hij weet niet waar hij over praat.
En aan het einde van het gesprek kwam eruit omdat ik het niveau zelf goed heb aangepast zei dus nu niks meer voor mij konden betekenen.

Zou graag mijn 355 euro terug willen en de reparatie kosten voor het herstellen van mijn kleppenblok.

Dit natuurlijk niet door hun laten uitvoeren omdat mijn vertrouwen in deze gargage ver te zoeken is.

De kosten door voor een gereviseerd kleppenblok zitten op 900 exclusief montage.

Alle klachten die gemeld zijn door eberhardvolvo