Klacht: Auto in beslag genomen openstaande aanslagen nooit bericht over gehad.

op 01 december 2016 over Belastingdienst in de categorie

2 weken geleden is bij een verkeerscontrole mijn voertuig in beslag genomen, bleek dat er nog een teveel aan toeslagen rekening open stond van de jaren 2013 en 2014. Normaliter ben ik een persoon die heel goed let op eventuele achterstanden en altijd mijn post open maak, ik ben zo’n typische schijterd die niet eens de weg op zou gaan als blijkt dat ik de kans zou lopen om mijn voertuig die ik broodnodig heb te verliezen.
Ik heb nooit een brief van de belastingdienst gekregen over die aanslagen. Ik was me dus eerlijk waar van geen kwaad bewust. Ik heb een formulier moeten invullen om een betalingsregeling te treffen. Vervolgens werd ik telefonisch van het katje naar de muur gestuurd en lang in het ongewisse gelaten.Nu heb ik na twee weken en vele malen bellen met de belastingdienst het lamme antwoord gekregen dat het maximaal 8 weken kan duren voordat ik antwoord krijg, dit terwijl mijn auto binnen 13 dagen opgehaald moet worden of openbaar geveild word. Ik sta nu met mijn rug tegen de muur en hoge kosten. De aanslagen, rente, sleepkosten en stalingskosten. Ik vind dit geen stijl van de Belastingdienst. En als ik nou via de post op de hoogte gesteld was dan zou ik nog zeggen maar ik heb nooit post gekregen van de belastingdienst betreft die toeslagaanslagen. Ik kan mijn auto niet missen. Ik wil graag een betalingsregeling maar men laat me (expres) wachten tot het te laat is.

Ik ben tevreden als ik op zeer korte termijn bericht krijg dat ik een betalingsregeling kan krijgen, men dit laat weten aan het bergingsbedrijf zodat ik kan beginnen met afbetalen en zo snel mogelijk mijn auto terug kan halen want de stallingskosten lopen ook steeds hoger op. Ik heb mijn auto hard nodig om te solliciteren. In mijn beroep is eigen vervoer een vereiste.

1 dag geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Belastingdienst

Alle klachten die gemeld zijn door Opelcorrie