Klacht: apk afkeuring ben opgelicht

op 18 december 2017 over Kwik-Fit in de categorie Garagebedrijven

voor apk naar Kwik-Fit in Emmen
afgekeurd uitlaat gassen in twee delen demper en flexibele deel
achter rem verschil van 44 procent reparatie en materialen kosten 700 euro voor uitlaat reparatie en remklauw was mij te duur voor een auto van 2003 heb het laten naar kijken bij een anderen garage hebben mij de uit laat gelast remklauw herstel terug voor apk naar kwik fit weer afgekeurd op de achterste rechterrem remverschil van 25 procent vraag naar de kosten moeten wij het eerst los halen om te kijken waar het aan licht oké doe maar kreeg een telefoontje ligt aan de remklauw moet vervangen worden kosten 270 euro vraag komt er een nieuwe onder nee een gereserveerde weinig vertrouwen word bij de poot genomen dacht ik meteen neem de auto weer mee hoefde trouwens ook niet weer te komen voor een apk werd mij verteld rij weg handrem vast gebeld hebben wij niks mee van doen heb de auto naar een anderen garage gebracht en mijn gedachten dat het alleen om geldklopperij was te doen bleef in mijn gedachten heb de auto ook bij de volgende garage weggehaald en meteen naar een apk keuring station gebracht wilde het wel zeker weten en wat belet de auto kreeg een nieuwe apk zonder advies punten

de brief van kwik en kwak

Naar aanleiding van uw klacht hebben wij contact gehad met de vestiging.
Zij geven aan dat u hun van de zomer belde dat er iemand aan uw remmen van de auto aan het werk was en dat deze persoon de wielen en remmen niet los kreeg. U bent daarvoor naar onze vestiging in Emmen gekomen, zij hebben toen de zelf meegebrachte remblokken voor u gemonteerd en alles los en gangbaar gemaakt.
Een half jaar later bij de APK zit er een remverschil op ra en de handrem zit vast, en twee uitlaatdelen lek. Zij hebben u gebeld met een prijsopgave die u te hoog vond en u had zelf wel een \’mannetje\’ die dit kon vervangen. Vervolgens komt u terug met de auto na herstel, uitlaat gelast maar het remverschil was nog net zo hoog. De vestiging belt u hierover op, maar de kosten voor herstel waren te hoog. U verweet ze dat ze de handrem vernield hadden. Dit is niet door u technisch onderbouwd en kan op deze manier ook niet geclaimd worden. De herkeuring hebben ze niet meer willen uitvoeren omdat u geen vertrouwen heeft in hun kunnen. Wij zien geen reden om kosten terug te betalen op basis van uw klacht.
Wij hopen u zo voldoende ingelicht te hebben.
Yvonne Altena

T: 0341 474 698
F: 0341 474 758
I: www.kwikfit.nl
E: Klanten@kwik-fit.nl

wil mijn recht halen en laten weten goed navraag te doen waar je niet bedondert word

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Kwik-Fit

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Kwik-Fit nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door amanda18