Klacht: Afwijzing van de vlucht

op 06 juli 2017 over Wizzair in de categorie Vliegmaatschappij

Geachte,

Ik ben erg teleurgesteld in de vlucht naar Poznan (polen) waar ik op afgewezen ben. Ik zou namelijk met mijn partner op vakantie gaan, alles spullen netjes ingecheckt (vooraf), langs de controle en tot slot wachten bij de gate. De vlucht zou om 17:05 vertrekken, maar de vlucht had al vertraging van ongeveer 45 minuten om de vliegtuig vanuit een andere bestemming moet komen. Inmiddels zat ik al te wachten vanaf 15:30 bij de gate. Eindelijk mochten we inchecken en in de rij staan om de vlucht te nemen, en helaas stond ik toevallig als laatst in de rij. Eenmaal bij het scannen van de tickets werd ik op aangesproken dat mijn handbagage niet goed is en dat ik moet bijbetalen (€60 voor twee bagage) en dat ik naar beneden moet moet heel veel haast (i.v.m. vertraging van de vlucht), waarop ik antwoord hoe dat komt en of iemand mee kan komen om het oplossen. Uiteindelijk met onduidelijkheid en vol vragen loop ik naar de servicebalie beneden waar ik nog een plek in de rij moet nemen, omdat er andere reizigers nog in de rij stonden. Eenmaal aan de beurt werd er uitgelegd waarom ik moet betalen en dat het niet om €60 ging maar de €80 voor twee bagage. Ik moet blijkbaar van de vrouw ontzettend haasten om de vlucht te halen, en heb dus besloten om het volledige bedrag via de pin te betalen. Na de betaling loop ik zo snel mogelijk naar de gate om mijn vlucht te nemen, maar uit de gezicht van de medewerker kon ik aflezen dat ik geweigerd ben en dat de vlucht zou vertrekken. De deuren van de vliegtuig en alles om toegang naar de vliegtuig te krijgen was nog toegangbaar, maar bij nog een navraag van de medewerkster van de gate, was ik toch niet toelaatbaar. IK was er natuurlijk boos over de service die er verleend werd, maar vooral omdat ik geen vakantie kon nemen van drie dagen die gereserveerd had. Ook het bedrag die ik betaald heb (€80) kreeg ik niet meer terug. Ik voelde mij bedonderd en had een misselijke gevoel. IK ben uiteindelijk doorgestuurd naar de klantenservice waarin ik mijn verhaal kon uitleggen en tot oplossing kreeg ik een overboeking wat geen zin had om dat ik maar drie dagen wegging. Ook de overboeking zou niet volledig gratis zijn, maar uiteraard tegen een bijbetaling. Ik was daar niet mee eens , maar ze konden mij verder niet helpen omdat hun een tussenpersoon zijn. Uiteindelijk heb ik een nummer kregen van Wizzair (€0,90 per minuut + belkosten), die ik meteen gecontacteerd heb en opnieuw verhaal heb uitgelegd. Inmiddels was ik 17 minuten verder waar uiteindelijk werd verteld dat (in het Engels) dat ik de klacht kan doorgeven via de site (brief in het Engels) en dat ze de zaak gaan onderzoeken hoe ze de klacht gaan oplossen. Uiteraard heb ik meteen mijn klacht doorgegeven en alles uitgelegd. De vlucht stond gepland op 04-07-2017 en tot op heden wacht ik noh op een antwoord.

Dat ik een compensatie krijg of eventueel een andere vlucht.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Wizzair

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Wizzair nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door benka1989