Klacht: Afstuderen blijkt een onmogelijke zaak.

Ik zit inmiddels 6,5 jaar op de hogeschool Inholland te Diemen. De eerste 3 schooljaren zijn vlekkeloos verlopen op een paar incidenten na. Het 4e jaar is één grote drama. Ik ben inmiddels bijna 2 jaar bezig met het proberen af te studeren. Het is begonnen met het niet aanbieden van een geschikte begeleider. Mijn afstudeervoorstel is pas na 8 weken in behandeling genomen. Dit omdat ik meerdere malen naar school ben gereden om te vragen waarom het zolang duurt. Anders had ik hier nooit antwoord op gekregen.

Het Plan van Aanpak goedgekeurd krijgen is een onmogelijke zaak gebleken. Dit traject heeft meer dan 1 jaar geduurd. Geen begeleiding, niet antwoorden om mailtjes. 1 begeleider op 20 studenten. En als er eindelijk feedback wordt gegeven, is dit op 1 hoofdstuk. Ter illustratie: de Pva bestaat uit 8 hoofdstukken, hier heb je dus meer dan 8 maanden voor nodig om voor iedere hoofdstuk feedback te krijgen. Na een pittige gesprek met de begeleiders en de manager van de afdeling, is toegegeven dat het moeilijk afstuderen is omdat Inholland al een slechte naam heeft. Met andere worden jullie zijn de dupe van een slechte organisatie. Dit uit zich nu ook met de scriptie. Je komt er niet doorheen, feedback kun je vergeten. Het is nu zo ver gekomen, dat ik mails krijg met sorry mijn collega heeft het te druk en heeft je scriptie nog niet kunnen nakijken. Dit betekend dat we jou scriptie niet kunnen opsturen, en hiervoor dien je te wachten tot de volgende inlevermoment. Ik betaal me blauw maar krijg hier niets voor terug. Ik ben ook niet meer van plan om nog maar 1 cent uit te geven aan deze organisatie.

De studenten te begeleiden, en ze niet aan het lijntje houden. Afstuderen binnen 4 jaar moet te doen zijn. Althans wel op andere hogescholen. Inholland heeft een slechte naam, dit betekend niet dat de student de dupe hiervan moet worden. Dat de inspectie de boel in de gaten houdt moet mij en andere niet belemmeren om verdere stappen te maken in mijn of andersmans carriere.

Ik ben tevreden als mijn scriptie wordt nagekeken, en ik mijn welverdiende diploma overhandigd krijg.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hogeschool Inholland over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Hogeschool Inholland in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door afstudeertraject inholland