Klacht: Aansprakelijkheid afgewezen door klachtencommisie

op 10 augustus 2013 over FNV in de categorie Vakbonden

Naar aanleiding van een arbeidsgeschil met mijn werkgever heb ik hierop de FNV ingeschakeld. Na meerdere brief/emailwisselingen heeft de jurist van de FNV letterlijk in een email geschreven dat ik weer op mijn werk zou verschijnen, echter ik was nog steeds arbeidsongeschikt en liep daarvoor bij een arts. Naar aanleiding van deze mail is mijn werkgever gestopt met de maandelijkse uitbetaling van mijn salaris. Hierop heeft de FNV een procesjurist ingeschakeld met als doel een kortgedingprocedure te starten bij de rechtbank. Deze jurist deed er echter nog een schepje bovenop en verklaarde aan mijn werkgever volkomen onzin, er werd letterlijk medegedeeld dat mijn werkgever mij niet meer zou toelaten op de werkvloer. Na wederom hiervan melding gemaakt te hebben bij deze jurist werd mij medegedeeld dat er wel aangegeven moest worden dat ik bereid was om mijn werkzaamheden weer te hervatten. Uiteindelijk restte mij niets anders dan de kortgedingprocedure in te trekken tijdens het kortgeding. Het resultaat hiervan was dat ik een voor mij zeeer sterke zaak verloor door uitspraken welke op papier staan verloor door de advocaat van de FNV.
Hierna heb ik de FNV aansprakelijk gesteld voor mijn diverse inhoudingen.
Na een week of 6 kreeg ik bericht van de klachtencommissie terug waarin mijn aansprakelijkstelling afgewezen was. Na het lezen van de formulering bleek dat er alleen maar werd gereageerd op de manier waarop het kortgeding was verlopen en niet om de uiteindelijke werkelijke redenen waarom het kortgeding was aangespannen. Kortom men ging volledig voorbij aan de gang van zaken voordat het kortgeding werd aangespannen en daar ging het nou net fout.
Deze uitspraak van de klachtencommissie is een uitspraak waartegen geen enkel beroep mogelijk is m.u.v. een onafhankelijke commissie.
resume:

Ik wil graag weten hoe nu verder te handelen, desnoods met een advocaat.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over FNV

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar FNV over deze klacht.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over FNV nog niet in behandeling is genomen.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door FNV in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat FNV een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

FNV

Heeft op 27 mei 2016 om 10:25 geantwoord

Geachte heer Schol,

Hartelijk dank voor uw melding.
De FNV is vanaf 2016 gestart met het beantwoorden van berichten op klacht.nl. Uw melding is vóór 1 december 2015 geplaatst en wellicht niet meer actueel. Om deze reden sluiten wij uw melding hier. Mocht uw melding nog wel actueel zijn dan horen wij dit graag van u. Kijk op https://www.fnv.nl/contact/ voor mogelijkheden om contact met ons op te nemen.
Wij hopen op uw begrip.

Jelte, FNV Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door mrstreet