Klacht: Aanslag voor 2012 op de mat, maar ik woon er niet meer.

op 17 juli 2012 over Lococensus in de categorie Waterschappen

Per 1 januari 2012 ben ik verhuisd van de gemeente Meppel, naar de gemeente Elburg. Niets bijzonders allemaal, totdat ik van de nieuwe bewoner van mijn oude flatje een mailtje kreeg met de mededeling dat er post voor mij was.
Het was een rekening van Lococensus, of ik even een fors bedrag voor 2012 wilde betalen.

Nou natuurlijk niet was mijn gedachte. Ik heb er gelijk achteraan gezeten en een half jaar niets gehoord… Ik was dus in de veronderstelling dat het geregeld was. Maar dat bleek niet zo te zijn. Op mijn nieuwe adres kreeg ik opnieuw een rekening. Hij was wat in mindering gebracht, maar er stond nog een flink bedrag op.
Ik kon niet zoveel doen was de mededeling. Optie 1. Betalen en dan was het klaar. Of optie 2; bezwaarschrift indienen bij de rechtbank en daar kosten maken.
Ik heb voor de tweede optie gekozen.
Ik moet dus eerst 42 euro gaan betalen voordat de rechtbank uberhaupt naar mijn bezwaarschrijft kijkt. En dan nog maar hopen dat ze me gelijk geven.

Bespottelijk eigenlijk, want ik heb duidelijk bij de gemeente aangegeven dat ik vanaf 1 januari ergens anders ga wonen. Ik heb zelfs mijn sleutel voor oud en nieuw bij de woningstichting in moeten leveren. Hoe kan ik dan nog in het nieuwe jaar in die woning waarvoor ik ben aangeslagen moeten wonen.

Ik wil dat Lococensus de rekening kwijt gaat schelden en mij de kosten die ik heb gemaakt terugstort.
Het is de fout van Locosensus dat ik op mijn bordje krijg. laten zij het dan ook maar oplossen.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Lococensus in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lococensus een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lococensus

Heeft op 17 juli 2012 om 20:31 geantwoord

Bij de klant is de aanslag Zuiveringsheffing in mindering gebracht. Wat betreft de ingezetenheffing: De ingezetenenheffing is een peildatum belasting. Dit betekent dat iedereen die op 1 januari bij de gemeente op een bepaald perceel staat ingeschreven belastingplichtig is voor het hele jaar. Verhuist u in de loop van het jaar, dan wordt de gehele aanslag aan u in rekening gebracht. Er vindt dus geen vermindering of terugbetaling plaats. Mocht u toch voor twee adressen een aanslag ingezetenenheffing hebben ontvangen, dan kunt u een bezwaarschrift indienen via Mijn Loket op www.lococensus.nl.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Lococensus beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Annemarie81