Klacht: Aanmaningskosten

op 26 maart 2013 over Lococensus in de categorie Waterschappen

Ik heb op 16 maart 2013 een aanmaning ontvangen voor belasting watersysteemheffing over het het jaar 2012 ontvangen. Ik heb alle in de afgelopen jaren ontvangen rekeningen van lococensus bekeken, maar de originele aanslag van 2012 zat er niet tussen. Ik ben zeer zorgvuldig in het archiveren van mijn boekhouding dus hoogstwaarschijnlijk heb ik de aanslag nooit ontvangen. Ik heb gebeld naar de klantenservice die slecht te bereiken is en hen gevraagd de aanmaningskosten kwijt te schelden. Dit wilden zij niet doen, zelfs niet na mijn verwijzing van het hoge aantal gelijke klachten op klacht.nl. Ze adviseren het originele bedrag te betalen en voor de invorderingskosten in beklag te gaan. Daarbij wordt er wel gezegd dat ik waarschijnlijk extra invorderingskosten krijg. De fout kan natuurlijk bij mijzelf liggen, maar ik vind het slecht dat een bedrijf als lococensus geen ruimte over laat voor fouten bij henzelf of evt het postbedrijf en na de eerste aanslag direct invorderingskosten in rekening brengt. Natuurlijk kan ik nu in beklag gaan, maar wat heb ik als bewijs? Ik betaal het volledige bedrag gewoon omdat ik geen problemen wil hebben. Jammer is dat lococensus onredelijk met dit soort gevallen omgaat.

Kwijtschelding aanmaningskosten

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Lococensus

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Lococensus nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Hbgossen