Klacht: aanhouding

op 01 juli 2017 over Politie in de categorie

Ik ben zojuist aangehouden in de Zeeheldenbuurt in mijn auto door 2 agenten. Ze hieleden mij aan met de mededeling dat ik aan mijn telefon zou zitten en deze in mijn hand hield. Ik gaf aan dat ikeen carkit handfree heb en dus niet bel entevens heb ik een i watch om dus het is niet nodig aan mijn telefoon te zitte. Mijn telefoon zit in mijn portemonnaie en deze heb ik in naast mij liggen in de bijrijders stoel. Ik heb hen dit duidelijk uitgelegd maar ze bleven voet bij stuk houden. En hebben mij hiervoor een bekeuring gegeven. Ik blijf ontkennen dat ik aan de telefoon zit en heb daar ook alle bewijs voor gezien ik gekoppeld sta met bluetooth aan mijn carkit.
Hun houding was zeer aggresief naar mij ik zei hen mij niet bewust te zijn geweest van rijfouten etc, maar ze bleven mij op een aggresieve manier benaderen. Ik zit alleen in mijn auto opweg naar de wasserette betaal keurig parkeergeld etc.
Omdat ik een een BMW rijd vonden de heren het nodig mij aan te houden en mij onnodig te bekeuren dit is mijn conclussie omdat ik heb uitgelegd niet aan mijn telefoon te hebben gezeten en daarbij zit mijn telefoon in mijn portemonnaie. Ze bleven bij hun standpunt en ik moest maar bezwaar aantekenen.
Heel vreemd dat als je iets niet hebt gedaan je een bekuring krijgt en vervolgens ook met bewijzen moet komen over je onschuld en laat je dat zien dat blijven ze bij hun standpunt. Daarbij hun aggresieve benadering vind ik heel intimiderend als brave burger.

Als agenten luisteren naar mensen wat de werkelijke toedracht is.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Politie

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Politie nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Eline64