Klacht: 8 maanden wachten op aanvraag WAO UWV

op 07 juli 2016 over UWV in de categorie

Beknopt,
Ben een Nederlandse man van nu bijna 58 jaar, in 1997 gescheiden en vanwege het niet verkrijgen van een woning in Nederland een huisje gekocht in Roemenie ( waar ik ook vaak zaken deed) een arbeidsverleden van 22 jaar en 10 maanden in Nederland en 1 jaar en 3 maanden in Roemenie ( ook EU). In 2001 en 2004 getroffen door een hartinfarct, 2004 of 5 een aanvraag WAO ingediend bij het UWV, afgekeurt door de bedrijfsarts van het UWV sinds 01-01 2002. Eerste aanvraag afgewezen. In 2008 weer een aanvraag ingediend, omdat ik van mening was dat ik er nu wel recht op had vanwege toetreding in de EU , maar weer afgewezen om onduidelijke redenen. (Tussen 1998 en 2011 of 12 ben ik vele malen woonachtig bij familie in Nederland geweest en aldaar ook bij de gemeente mij in laten schrijven en een Bijstands uitkering genoten, maar kwam niet in aanmerking voor een woning, dus weer terug naar Roemenie) In 2013 werd mij in Roemenie een makkelijke en leuke baan aangeboden en heb deze geaccepteert, na ruim een jaar ging het gewoon niet verder vanwege mijn gezondheid en moest echt afhaken. Ik heb echt geprobeert om weer met mijn gezondheid op peil te komen, maar helaas. Mijn Cardioloog heeft mij volledig afgekeurt en ik kreeg in Roemenie keurig naar een aantal weken een uitkering en de overheid in Roemenie heeft ook een aanvraag naar het UWV verstuurd, want volgens hun was ik gewoon ook in Nederland verzekerd ( EU verdrag ). Het UWV heeft de Roemeense instanties div. malen gewoon lastig gevallen met diverse onzin en vooral de rechten van mij op bijna 23 jaar arbeidsverleden gestuurd, met gevolg dat Roemenie in de veronderstelling was dat ik een uitkering kreeg van het UWV en ik hier maar 13 euro p/maand nu krijg ( al 8 maanden ) en vanwege het sturen van mijn rechten met een arbeidsverleden van 23 jaar krijg ik geen bijpassende uitkering v.u. Roemenie.IK heb constant contact gezocht met het UWV, maar van de ene leugen en belofte naar de andere, maar resultaat 0,0. Een ongelooflijke vorm van tijdrekken, al 5 x hebben zij mij belooft met een beslissing te komen, maar telkens wilen ze weer eens wat nieuws. Nu moet ik weer naar een arts hier om meerdere informatie, dit terwijl hun eigen arts mij helemaal heeft afgekeurt in 2005. Help mij alstublieft, ik hou dit en financieel niet vol. Met vriendelijke groet, Robert Phaff Roemenie

Met een beslissing en uitkering van het UWV

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UWV

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UWV nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door robertdephaffster