Klacht: 1eurohosting verzint klanten en probeert ze vervolgens op te lichten

op 01 juli 2012 over 1eurohosting.nl in de categorie Websites - Building en Hosting

Deze mensen hebben dit jaar een herinnering gestuurd voor het verlengen van een product dat volgens hen werd besteld in 2007. Ze hebben het domeinnaam verzonnen. De oorspronkelijke bestelling heeft nooit plaats gevonden.Een eerste betaling voor het oorspronkelijke product heeft ook nooit plaats gevonden. Ze beweren dat een email met de oorspronkelijke faktuur werd gezonden, ook dit jaar, maar ze kennen mijn e-mail adres niet.
Vervolgens hebben zij een “incassobureau” erop afgestuurd: ICFM, ook in Heemskerk gevestigd, ook niet telefonisch bereikbaar en met alleen en PB nummer en geen adres.
Ze zijn in e-mail contact (want ik heb een nieuw e-mailadres gebruikt om met ze te communiceren) zijn ze agressief en grof gebekt.
Deze mensen zijn oplichters. Puur en simpel.

Omdat het om een vrij klein bedrag gaat, is dit geen misdrijf én ze rekenen erop dat mensen hier moe van worden en het toch betalen.
Volgende week wordt er aangifte gedaan wegens fraude. Ja, dat neemt tijd en energie in beslag, maar als iedereen het doet, is het de moeite waard.Ze worden écht gepakt.
Als zij echt geen recht hebben op jouw geld, moet je een brief schrijven naar het incassobureau (want 1 eurohosting kun je negeren na het eerste bericht dat ze geen recht hebben op je geld) dat het niet klopt en je weigert te betalen. Ja, het kan meer dan 500 euro kosten, maar alleen als je ze echt geld schuldig bent. Zo niet moeten zij voor ALLE kosten opdraaien. Ze mogen geen deurwaarder zomaar sturen of beslag leggen zonder dat er gerechtelijke uitspraak is, zolang je weigert.
Dit soort oplichters moeten uit de wereld worden geholpen en dat kan als je niet zeurt, maar echt aangifte doet. Je hebt rechten.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door 1eurohosting.nl in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat 1eurohosting.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

1eurohosting.nl

Heeft op 11 juli 2012 om 10:20 geantwoord

Naar aanleiding van de klacht zijn wij deze zaak nagelopen in onze administratie. Op 27 maart 2007 is de domeinnaam Cairodam-klussenbedrijf.nl inclusief webhosting bij ons besteld. De heer Ahelsayed heeft de factuur betaald en hebben wij de inloggegevens toegezonden. De heer Ahelsayed heeft ieder jaar tot 2011 zijn account tijdig betaald. In 2011 kregen wij de post terug en werkte zijn opgegeven e-mailadres niet meer. Later heeft hij de factuur betaald. Ook heeft hij het account vanaf het begin in 2007, gebruikt wat wij kunnen zien via loggegevens.

Na het versturen van de factuur 2012 kregen wij kwade onterechte opmerkingen van de klant en begon onze support te beledigen. De juiste procedure van opzegging is wederom uitgelegd. Omdat de heer Ahelsayed geen opzegging heeft verzonden en alles op zijn beloop liet, is de invordering uiteindelijk naar het incassobureau gegaan.

Wij betreuren het dat de klant op deze wijze onder de verplichtingen uit wenst te komen, wat ook gewoon mogelijk is via een opzegformulier of opzegcode via zijn Customer Care.

Ondanks dat wij het eigenlijk niet eens kunnen zijn met onze beslissing, laten wij de factuur vervallen en zullen het account opheffen. Dit, om onze energie te steken in onze trouwe klanten.

Alle klachten die gemeld zijn door Magic Mom