Klacht: Onterecht afgesloten hypotheek

op 12 april 2010 over Zuyderleven in de categorie Hypotheken

Omschrijving klacht

In juli 2009 heeft Zuyderleven te voldoening van de schulden van mijn zus een hypotheek afgesloten voor mijn moeder.
Zuyderleven heeft hierbij onvoldoende gekeken naar de financiele situatie van mijn moeder. Zo is geen navraag gedaan naar de bestaande financiele positie (oa ongebruikte rekening courant hypotheek en deposito) van mijn moeder en is het inkomen op het formulier vele malen hoger dan de werkelijkheid (mijn moeder leeft van haar spaargeld en AOW.
Normaal doe ik de financiele zaken voor mijn moeder maar was op vakantie.
Ondanks vele verzoeken daartoe wordt de klacht door Zuyderleven niet serieus behandeld, e-mails worden niet beantwoord en ik wordt niet teruggebeld.

Gewenste oplossing

Adviseur Sjef Martens heeft mij in een gesprek op 28 augustus 2009 aangegeven mij aan te geven wat zijn advies zou zijn als hij wel naar de financiele positie van mijn moeder had gekeken.
Als we het volgens dat advies kunnen oplossen ben ik akkoord. Ik heb zelf de mening dat dit betekend dat de hel hypotheek wordt terggedraaid en mijn moeder het bedrag uit haar saldo betaald. Dit betekend dat alle kosten voor de hypotheek voor niets zijn gemaakt.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Zuyderleven in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Henk Bekker