Klacht: Zonder voorwaarden/uitleg incasseren

op 06 oktober 2017 over Juristu in de categorie Incassobureaus

JURISTU INCASSOBUREAU: https://www.juristu.nl/nu-incasseren/
TEL: 085 303 7165. Email: incasso@juristu.nl

Incasso aanvraag ingediend om 17.30 uur op dinsdag. Ik had mijn debiteur aangegeven het doorgespeeld te hebben naar incassobureau.
Dit was vervolgens genoeg om tot een overeenkomst te komen. Om 13.00 uur volgende dag (nog niks gehoord van Incassobureau) heb ik gemaild dat incasso niet meer nodig is.

Sturen ze mij dit:
Dit komt veelvuldig voor. De debiteur wil onder de incassokosten uit komen.
Wij hebben reeds een aanmaning verzonden.
De incassokosten € 625,- dient u te betalen.
Deze kunt u overmaken naar NL11ABNA0485623684 t.n.v. Juristu

Allereerst: Er is geen uitleg van de voorwaarden. Er staat alleen op de website NO CURE NO PAY, incasso kosten worden bij klant verhaald.
Ik heb geen bevestiging ontvangen dat mijn verhaal in aanvraag is. Hoe het gaat met betalingen. Of terwijl, er zijn geen voorwaarden getekend, en laten zien.
Mijn verhaal was ook nog de vraag of dit zou ‘werken’ voor incasso, omdat het hier niet ging om een factuur. Ik ging er vanuit dat ik hier nog iets over zou horen; kan dit, op welke voorwaarden.
Nu moet ik (zonder factuur) in een keer gaan betalen, zonder dat ik hiervoor toestemming heb gegeven. Daarbij vraag ik me ook af of ze gewoon zonder iets te zeggen brieven uit sturen.

Deze zaak gewoon gecanceld wordt. Voor de volgende keer beter om gaan in de communicatie / voorwaarden naar je klanten toe. Jullie hebben niet voor niks een 2.8 rating! Er is nog veel winst te behalen.

Alle klachten die gemeld zijn door MerelPyhalaDekker