Klacht: Zonder reden te laat geleverd & bezorger probeert na aanbellen gelijk weg te lopen.

op 14 mei 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Betreft zending nr. 3SALPK441470801. Deze had vrijdag 29-04 moeten worden geleverd. Zonder opgaaf van reden stond er op vrijdag ineens ‘bezorgdatum gewijzigd’ bij de status van mijn pakket. Hoe kan dat zomaar? Jullie kunnen niet uit eigen beweging besluiten om niet op de afgesproken datum te leveren.

Vandaag (30-04) belt de bezorger alsnog aan maar probeerde direct na het aanbellen weg te lopen zonder het pakket af te geven. Dus ik op mijn balkon gaan staan om hem terug te roepen. Dan krijg ik het pakket uiteindelijk wel in handen maar zoiets moet eigenlijk ook niet gebeuren.

Overigens heb ik gelijk bij de verzender aangegeven dat ik deze gang van zaken niet vind kunnen en hem ook verzocht om hierover een klacht in te dienen (kennelijk vereist DHL dit als ik de reacties van het bedrijf doorneem).

Als DHL gewoon conform de afspraak gisteren had geleverd was ik tevreden geweest. Nu jullie daar niet aan hebben voldaan verwacht ik op z'n minst een duidelijk uitleg waarom er niet op tijd is geleverd, plus enige tegemoetkoming voor de ongemakken.

Ik kan me er overigens niet in vinden dat DHL bij misstanden standaard naar de verzender verwijst en vereist dat de verzender namens de ontvanger een klacht indient. De ontvanger is in zo een situatie de gedupeerde, dan is het alleen maar logisch om de ontvanger de mogelijkheid te geven om direct bij DHL een klacht in te dienen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 jaar geleden - Beste heer/mevrouw, Uw klacht op deze website heeft te lang geen aandacht van ons gekregen, hiervoor onze excuses. Gezien de plaatsingsdatum van de klacht gaan we deze per 4 juli sluiten. Mocht uw klacht nog van toepassing zijn dan graag voor 4 juli uw reactie. Wij gaan er dan meteen mee aan de slag. Met vriendelijke groet, Raffaele namens het webcare team van DHL Parcel

Reactie van de melder van de klacht Valentijn Krätke

1 jaar geleden - Deze klacht is zeker nog van toepassing. U komt er niet mee weg om deze klacht zonder meer af te sluiten alleen omdat u te laat bent met een fatsoenlijke reactie. Ik wil dat er actie wordt ondernomen n.a.v. deze klacht, en snel.

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 28 juli 2016 om 08:22 geantwoord

Beste V.K.N. Kraetke,

Bedankt voor uw reactie. Excuses dat wij nu pas kunnen reageren.

Ik vind het heel vervelend dat het depot uw zending heeft gewijzigd. Dit wordt alleen in uiterste noodzaak gedaan.
We maken hier dan op de track en trace melding van, maar ik snap heel goed dat u dit vervelend vindt. Vooral omdat u zit te wachten en wij dan niet komen. Helaas is dit een overmacht situatie en kunnen wij daar geen tegemoetkoming voor geven. Excuses hiervoor.

U kunt als ontvanger altijd een klacht indienen, zowel bij ons aan de telefoon of via onze site. Op deze manier mag natuurlijk ook. Ik vind het heel vervelend dat u dit niet vermeld is.

Nogmaals onze oprechte excuses voor al het ongemak.

Carola
DHL parcel.