Klacht: Zoekgeraakt pakket

op 22 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 17 november heb ik een pakket (nieuw aluminium koffer) verstuurd via Post.nl als standaard pakket. Op 20 november werd het pakket bij de buren bezorgd voor wie het pakket is bestemd. Deze buur weigert het pakket omdat zij niet wisten voor wie het bestemd is. Via de mail krijg ik een bericht van Post.nl dat het pakket is afgeleverd bij de klant ??? Het pakket wordt vervolgens aangeboden aan mijn vrouw die dat weigert want zij wil niet weer gaan betalen voor een zending die al betaald is. De pakketbezorger nam het vervolgens weer mee en daarna heb ik even gewacht voordat ik contact opnam met de koper om te vragen of de koffer uiteindelijk in zijn bezit is. Nee was zijn reactie. Nu op 8 december 3 wkn later is dat nog steeds niet het geval. Telefonisch informeren bij klantenservice tot 3 keer toe heeft niets opgeleverd, de een zegt dat er een onderzoek gaat plaatsvinden de ander zegt dat er geen onderzoek plaats gaat vinden omdat het een standaard verzending alleen als het pakket verzekerd was dan zou Post.nl de vermissing gaan onderzoeken. Post.nl maakt het zich wel makkelijk om te zeggen standaard levering geen onderzoek bij vermissing van een pakket ook al ligt de fout bij een werknemer van hun !!!! Hoe kan een zending als afgeleverd worden beschouwd als het pakket nog niet is afgeleverd bij de koper ? Het track & tracenummer waar het om gaat
is 3SOPKA9879972 bestemd voor postcode 6444 DK Brunssum.

Gewenste Oplossing:

Tevreden ben ik pas als het pakket bezorgd wordt bij de klant die daarvoor heeft betaald. Mocht het pakket toch niet meer te traceren zijn dan financiële compensatie aan de koper. Hij heeft voor de koffer betaald ! Als klant maak ik regelmatig gebruik van de diensten van Post.nl en helaas moet ik constateren dat met regelmaat pakketten niet op de juiste wijze wordt afgehandeld en daar ben ik een paar keer al slachtoffer van geweest ! Zoals het niet achterlaten van een briefje in de brievenbus als het pakket bij de buren is afgeleverd !! Post.nl doet daar ook heel nonchalant over heb ik gemerkt want daarover heb ik namelijk een klacht bij hun gedeponeerd. Ook smijten van pakketten schijnt normaal te zijn. Pakketmedewerkers van Post.nl hoeven de schade toch niet te betalen toch ??

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 29 december 2017 om 13:59 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw de Boer,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik vind het zeer kwalijk om te vernemen dat dit pakket niet is aangekomen. Mijn excuses hiervoor.

Aan de hand van mijn administratie heb ik vernomen dat er meerdere malen navraag gedaan is bij de bezorger, maar dat hier geen bijzonderheden uit naar voren zijn gekomen. Verder onderzoek of een vergoeding is niet mogelijk, omdat er voor dit pakket niet getekend hoeft te worden en het pakket onverzekerd is verzonden.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 30 december 2017 om 11:21 geantwoord

Post.nl probeert zich vrij te pleiten voor het voorval terwijl hun personeel daarvoor aansprakelijk is voor het kwijtraken van het pakket. Een vergoeding aan de koper (geadresseerde) is wel op zijn plaats. Excuses van Post.nl daar koop ik niets voor evenals de koper !! De bewuste pakketbezorger die aangeeft dat het pakket is bezorgd is daarvoor aansprakelijk en moet dat vergoeden. Een goede les voor hem om meer bewust te worden dat je niet zo maar iets kan kwijtraken zonder gevolgen !! Misschien heeft die pakketbezorger het pakket zelf
gehouden ? Het is immers toch al gescand voor ontvangen door de koper terwijl dat niet het geval is,de ontvanger heeft geen pakket ontvangen. Post.nl moet klachten serieus behandelen en niet met een flut reactie komen hun antwoord heb ik al zien aankomen. Het zijn standaard antwoorden die al het personeel gebruikt bij de afdeling klantenservice. Voor alle duidelijkheid: u heeft met 2 ontevreden klanten te maken ! Post.nl kom met een serieus voorstel !!!

Alle klachten die gemeld zijn door DHLDH1214