Klacht: zoekgeraakt pakje of (veel) te late bezorging

op 18 juli 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

op 06.07.2016 een standaard pakket afgegeven. barcode 3SKABA769005890..bevattende een remedie,bedoeld voor een mevrouw die net opgenomen was in een revalidatie/verzorgingshuis in Groningen en het dringend nodig had.
Dit pakket is vandaag 13.07.2016 nog steeds niet afgeleverd. Telefonische navraag bij post.nl leverde niets op behalve de toezegging dat het met spoed zou worden behandeld, maar dat dat nog eens 3 dagen zou kunnen duren voordat er uitsluitsel zou zijn. de geadresseerde zal begin volgende week (18 of 19 juli) de revalidatie verlaten

"tevreden" is hier misplaatst, maar wellicht dat de geadresseerde er mee gediend zou zijn als ze het pakje uiterlijk morgen krijgt....met een verontschuldiging en op z'n minst een bloemetje.
De door ons gemaakte kosten ad. 6,95 kunnen wat mij betreft aan ons gecrediteerd worden

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 18 juli 2016 om 14:55 geantwoord

Geachte heer Lucardie,

Uit uw bericht begrijp ik dat het pakket dat u verzonden had niet aan is gekomen bij de geadresseerde. Mijn excuses hiervoor. Het kan voorkomen dat een pakket vertraging oploopt. Er wordt altijd naar gestreefd om een pakket binnen 1 werkdag te leveren. Echter staat er in de voorwaarden dat hier 5 werkdagen over gedaan mag worden. Daarnaast kan het voorkomen dat een pakket vermist raakt. Het onderzoek naar dit pakket loopt en er zal binnen enkele werkdagen contact met u opgenomen worden. Ik raad u aan de volgende keer gebruik te maken van onze spoedservice als u weer medicijnen wilt versturen die dringend nodig zijn. Helaas is het niet mogelijk om vergoeding voor deze situatie aan te bieden. U heeft er namelijk voor gekozen dit pakket onverzekerd te versturen. Mijn oprechte excuses voor deze situatie.

Heeft op 18 juli 2016 om 22:19 geantwoord

zelfs al zouden we verzekerd hebben verstuurd, dan nog had de geadresseerde het in dit geval niet ontvangen. Aan een vergoeding zouden we niets hebben gehad. Bovendien hadden wij aangeboden de remedie kosteloos te maken en op te sturen. Met de ervaring die we tot nu toe hadden met post.nl had dat geen probleem hoeven zijn.Helaas..NB.De kosten voor spoed- en verzekerde zending wogen niet op tegen de kosten van de remedie.

Alle klachten die gemeld zijn door Peter Lucardie