Klacht: Zendingen uit China

op 21 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Met grote regelmaat komt het voor dat zendingen uit China meer dan 4 weken bij PostNL in Nederland zijn voordat ze worden bezorgd. Dat is eerder regel dan uitzondering en m.i. een schandalige gang van zaken.

Wanneer ik tevreden ben? Zo gauw PostNL de service voor haar klanten verbetert en niet, zo ik vermoed, de belangen van aandeelhouders belangrijker vindt.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 21 september 2017 om 11:13 geantwoord

Geachte heer Vink,

Dank u wel voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat u regelmatig zendingen uit China met veel vertraging ontvang.

De reden dat een zending er soms lang over doet voordat het bezorgd wordt komt omdat een zending langs de douane moet. Het kan zijn dat een zending eruit wordt gepakt en dat er naar de inhoud gekeken wordt.
Op het moment is het erg druk bij de afdeling die de inklaringen afhandelt waardoor het nog langer kan duren.

Heeft op 21 september 2017 om 12:33 geantwoord

Dank voor uw reactie. Wel opvallend dat uw antwoord in de verste verte niet rijmt met het antwoord dat ik naar aanleiding van dezelfde klacht kreeg op de Facebookpagina van PostNL...

Alle klachten die gemeld zijn door HansEcht