Klacht: Zending wordt niet geleverd op dag en tijdstip wat aangegeven is bij track en trace

op 28 november 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Reeds vier maal zending van Postnl niet op de dag van aanbieding ontvangen terwijl hij wel als onderweg staat. Opeens staat er dan in de track en trace we hebben u niet aangetroffen terwijl wij geen postauto zien, geen bel is overgegaan en geen bericht van geen gehoor is afgeleverd in brievenbus. Al diverse malen Postnl op aangesproken maar ze reageren niet en doen niets aan het verbeteren van de kwaliteit. Aangezien wij wekelijks wel enkele pakketten krijgen kost dit zeer veel ergenis zeker omdat je er voor thuis blijft en zit te wachten. Maar ze komen gewoon niet. Ook tekenen bestellers zelf de zendingen af, op de vraag of ik niet moet tekenen krijg je twijfelende antwoorden terwijl naderhand in track en trace een rare krabbel is gezet als zijnde mijn handtekening het is echt heel heel erg wat er de laatste tijd gebeurt. Zendingen van DHL gaan altijd goed juiste dag en tijdstip en laten tekenen. Wij hebben onze leverancier verzocht een andere bezorgdienst te kiezen!

Gewenste Oplossing:

Als men afspraken nakomt, de klant belt en excuses maakt, maar op de eerste plaats gewoon leveren op dag en tijdstip en niet de klant als "niet thuis" melden....!!

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte heer Mulder, Bedankt voor uw bericht. Het spijt mij te horen dat uw pakketten met vertraging bezorgd worden. Ik kan mij voorstellen dat dit veel overlast voor u oplevert. Mijn excuses hiervoor. Heeft u voor mij de 3S-codes van de pakketten in kwestie, en kunt u aangeven welke problemen u bij de bezorging van elk pakket heeft ondervonden? Dan kijk ik graag wat ik voor u kan doen. Ik zie uw antwoord graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte heer Mulder, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende info van u nodig. We hebben u daarom een bericht gestuurd met verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Evert Mulder

1 maand geleden - PostNL Als het in drie weken 4x fout gaat is mijn hoop vervlogen. Zeker als een pakketbezorger bij mij aan de deur verteld dat het fout is gegaan omdat hij zijn vriend mee liet helpen... maar dat helpen is niet gebeurt, de pakketten zijn z.g.n. als GGH terug op het sorteercentrum in Dordrecht gekomen. Wist niet dat je ook je vrienden in mocht schakelen als je bij PostNL werkt, had ik dat vroeger geweten bij de toenmalige PTT had mij veel tijd bespaard! Track en Trace is leuk maar afhankelijk van hoe bestellers met de pakketten omgaan... Je blijft thuis, zit te wachten en floep om 19.30 uur zie je dat het pakket opeens terug is op het SC, met zicht op de ingang van het gebouw is dat vreemd want er is geen besteller geweest in die tijd.... ook geen kennisgeving van GGH achtergelaten, dat kan ook niet natuurlijk als je helemaal niet bij het adres bent geweest!! En zo gaat dat dus elke keer mis. In werkoverleg vroeger stampte men het kwaliteitsdoelstelling er bijna wekelijks in... lijstje met scores, het correct invullen van kennisgevingen, goballijst netjes invullen en geadresseerde laten tekenen,... nu zie ik op track en trace een krabbel staan.... maar niet de mijne. PostNL ga wat aan uw kwaliteit doen anders gaat u het verliezen op de postmarkt die zwaar onder druk staat.. en leid mensen weer op zoals vroeger in de Bloklandstraat in Rotterdam waar ik mijn opleiding kreeg en wijs medewerkers er op dat het tekenen voor geadresseerde een vorm van fraude is... Ik kan nl. ook zeggen "niets ontvangen" waar staat mijn handtekening? Wens jullie het beste, maar doe wat met een klacht, accuraat en klantvriendelijk dat kan van een ontevreden klant een zeer tevreden klant maken.. Dat is de kracht van goed omgaan met een klacht!

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte heer Mulder, Dank u wel voor uw bericht. Ik wil de klacht graag voor uw doorzetten zodat de verantwoordelijke bezorger hierop wordt aangesproken. Het is zeker niet de bedoeling dat een bezorger zelf voor een zending tekent of helemaal niet aanbelt. Heeft u voor mij beide track en trace codes? Zo kunnen we de kwaliteit alleen maar verbeteren zodat dit soort ongevallen niet weer voorkomt. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 21 december 2017 om 10:33 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Mulder,

Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we meer gegevens of aanvullende info van u nodig.

We hebben u daarom op 11 december een bericht gestuurd met verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen.

Wij gaan er dan ook vanuit dat uw klacht inmiddels op een ander wijze is opgelost. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door Evert Mulder