Klacht: Zending VK inhoud pakket verdwenen

op 18 maart 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 12 maart heb ik een pakket verstuurd naar Verenigd Koninkrijk met Track trace 3SOPKD4983721. Dit pakketje in vandaag aangekomen en de persoon in kwestie heeft deze ook aangenomen. Echter bleek het pakketje leeg te zijn en duidelijk opengesneden en weer slordig dicht geplakt te zijn. Ik heb foto’s van net voor verzending en direct na ontvangst waarop dit duidelijk te zien is. De enige conclusie die ik kan trekken is dat de inhoud onderweg door een Postnl or Hermes (VK gedeelte van de bezorging) is gestolen. Een grote claim maar kan er niks anders van maken.

Excuses en acties tegen de desbetreffende persoon die mijn item heeft ontvreemd. Een vergoeding van het item zie ik er niet van komen maar een compensatie van de verzending lijkt mij wel minimaal. Ik huur Postnl in voor een dienst en daar zijn ze volkomen in gefaald.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 18 maart 2020 om 08:52 geantwoord

Geachte mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bezorging van uw pakket, welke u naar het Verenigd Koninkrijk heeft verzonden. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Mijn excuses dat dit pakket beschadigd is aangekomen en dat de inhoud ontbreekt. Ik kan me voorstellen dat dit voor zowel u als de ontvanger niet prettig is. Ik heb een klacht voor u geregistreerd om dit in de gaten te houden. Omdat het pakket niet verzekerd is verzonden is het niet mogelijk om een onderzoek in te laten stellen of hiervoor een vergoeding te ontvangen. U zal om deze reden ook geen verdere terugkoppeling over uw klacht ontvangen, dit wordt intern opgepakt. Ik hoop dat u samen met de geadresseerde tot een oplossing kunt komen.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door MarjoleinDK