Klacht: Zending na 1 week nog steeds niet bezorgd!

op 25 juli 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

DHL Parcel: We zijn inmiddels een week verder en mijn pakket is nog steeds niet bezorgd! Echt schandalig! Er wordt gedurende de gehele week door uw klantenservice ook niks gedaan aan de klachten!
Ik zal jullie even meenemen naar de gebeurtenissen van afgelopen week:

Maandag 17 juli: Pakket is aangeboden bij de DHL-Parcelshop en is diezelfde dag opgehaald door DHL.

Dinsdag 18 Juli: de geplande dag van bezorging. Zending is die dag wel meegegaan met de chauffeur, maar werd uiteindelijk door een tekort aan tijd niet bezorgd. De bezorging staat nu gepland voor de dag erna, woensdag 19 Juli.

Woensdag 19 Juli: Ook vandaag is de zending weer niet bezorgd. De website geeft “tijdelijke overmacht” als reden aan. De bezorging staat nu gepland voor de volgende dag: donderdag 20 Juli.

Donderdag 20 Juli: Vandaag is er voor het eerst een daadwerkelijke poging tot bezorgen gedaan door de chauffeur van DHL Parcel. Echter is de bezorging op deze dag mislukt omdat de ontvanger schijnbaar omstreeks 14u00 niet thuis zou zijn. Dit verhaal klopt niet, de gehele dag zijn er sowieso meerdere mensen aanwezig bij de receptie. Het is dus twijfelachtig of de bezorger überhaupt een poging tot bezorgen heeft gedaan. De bezorging is hierna verplaatst naar Vrijdag 21 Juli.

Vrijdag 21 Juli: Om onduidelijke redenen is de zending in de nacht van donderdag op vrijdag teruggegaan naar het “sorteercentrum”. Hierdoor was het pakket op vrijdag niet op tijd terug op het depot om op deze dag te worden bezorgd. De bezorg datum is inmiddels automatisch, zonder dat aanpassing hiervan mogelijk is, verplaatst naar de volgende dag: zaterdag 22 Juli. Echter valt het in de lijn der verwachting dat het pakket die dag niet bezorgd kan worden. De ontvanger is namelijk in het weekend gesloten. Ondanks dat dit wordt medegedeeld aan DHL Parcel, kan de bezorging van zaterdag niet meer worden geannuleerd.

Zaterdag 22 Juli: Zoals verwacht mislukt de bezorging op deze dag. De ontvanger is namelijk niet thuis. De bezorging wordt verplaatst naar Maandag 24 Juli.

Maandag 24 Juli: DHL Parcel belooft de zending vandaag voor 18u00 af te leveren bij de ontvanger. Echter is dit volgens de T&T nog steeds niet het geval.

DHL PARCEL: Ga je schamen!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wanneer de DHL-Klantenservice een keer serieus mijn klachten in behandeling neemt. Dat is tot op heden niet gebeurd. Tevens zou het ook wel fijn zijn als DHL de zending eens bezorgt.

4 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 weken geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

4 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 25 juli 2017 om 14:25 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Vervelend dat de levering van uw zending zo lang heeft geduurt. Uw zending is op 19 juli in levering gegaan. Echter heeft u tijdens de levering een interventie verzoek doorgevoerd. Hiermee komt u bezorgpoging te vervallen en wordt deze doorgepland naar de door u gewenste dag. De volgende dag is uw zending door overmacht niet geleverd.

Uw zendnig is verstuurd via ons particulieren netwerk. Dit betekend dat wij uw zending veelal in de avonduren en op zaterdag leveren. Hierdoor hebben wij u enkele keren niet thuis aangetroffen. Uw adres betreft namelijk een bedrijfspand. De zending is enkele dagen later alsnog bij u geleverd.

Excuses voor de vertraging.

Miranda
DHL Parcel Webcare