Klacht: zelf abusievelijk veel te hoog gebruik aangegeven

op 20 oktober 2011 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Toen Essent half september om de meterstand vroeg, lag ik met longontsteking in bed. Iemand,die in mijn vakantiehuis v.d.Wolfpark 25, Wanneperveen even kwam kijken, vroeg ik de meterstand telefonisch op te geven, zodat ik die naar Essent zou kunnen opsturen.Die persoon (met zeer dikke brillenglazen)gaf op 25.211. Ik was toen niet in de gelegenheid dat te controleren en vulde dit cijfer op de kaart in, op basis hiervan ontving ik rekening 51013060566, die vervalt op 26 oktober. Nu ik het wel heb kunnen controleren heb ik meteen gezien dat dit een onmogelijk cijfer is Mijn normale verbruik in dit vakantiehuis is tussen 500 en 1000 kwh per jaar, nu zou het ruim 4.000 zijn geweest in 8 maanden! Nsdere controle wijst uit dat de meterstand op 15 oktober ten rechte 21.527 bedroeg. Het is duidelijk dat deze fout geheel aan mijzelf te wijten is.

Ik zou tevreden zijn indien Essent een nieuw factuur over het afgelopen jaar opmaakt, gebaseerd op het werkelijke verbruik = verschil tussen meterstand 21.064 en 21.527, en dat het nieuwe voorschot op basis van dit cijfer berekend wordt.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 03 november 2011 om 08:45 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Von Saher,

Wij hebben uw klacht inmiddels afgehandeld. U heeft van mij een collega een email ontvangen ter bevestiging.

Wij willen u vragen een stem uit te brengen op Klachtenoplossing.nl over onze klachtenafhandeling.

Alvast bedankt voor de moeite.

Angelique
Essent medewerker

Alle klachten die gemeld zijn door vonsaher