Klacht: Zeggen geweest te zijn maar dat is niet waar!!

op 17 oktober 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Eerst zou PostNL tussen 9:00 en 18:30 bezorgen.
Nu rond 19:30 kom ik erachter dat bij de track and trace opeens vermeld staat dat er om 18:41 niet bezorgd kon worden. We zitten hier met het hele gezin op het pakketje te wachten!!

En wat ik misschien nog wel vervelender vind is dat ze claimen langs geweest te zijn. Maar ik heb geen deurbel gehoord en ook geen briefje in de brievenbus gevonden wat als bewijs zou kunnen dienen.
De bezorger is vandaag dus gewoon niet aan de deur geweest bij ons.
Waarom op de track and trace site dan wel net doen alsof ze langs geweest zijn??

De vorige keer dat ik een klacht had gedaan dat een pakketje niet de volgende dag bezorgd was heeft postnl (of de bezorger) het pakketje zelfs teruggestuurd naar de afzender. Eerst stond er in de track and trace dat het de volgende dag bezorgd zou worden en vlak nadat ik gebeld had met PostNL zag ik dat het retour afzender werd gestuurd. Ik vermoed dat dit met het melden van de klacht te maken had.
De retourreden was toen dat het adres niet zou kloppen. Ik heb dit met coolblue geverifieerd en met het adres bleek niets mis te zijn.

Gewenste Oplossing:

Ja dat is moeilijk. Het komt vaker voor dat pakketjes niet bezorgd worden. Dat kan wel eens gebeuren, maar wees altijd eerlijk in de communicatie en niet net doen alsof je langs geweest bent.

Ik durf bijna geen spullen meer online te bestellen die ik de volgende dag nodig heb. De kans dat het pakketje niet aankomt is erg groot. Voor belangrijke dingen ga ik dan ook vaak langs bij de winkel.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte heer, mevrouw Buis, Wat vervelend te horen dat uw zending niet is bezorgd terwijl u gewoon thuis was. Ik snap dat dit erg teleurstellend is en wil namens PostNL graag mijn excuses hiervoor aanbieden. Ik wil hier graag een klacht voor doorzetten zodat de betreffende leidinggevende dit met de medewerker kan bespreken. Hopelijk kunnen we zo echt voorkomen dat het nog eens gebeurd. Graag ontvang ik hiervoor nog de 3S code van het pakketje waar het om gaat. Dan zorg ik ervoor dat het op de juiste afdeling terecht komt. Ik hoor het graag van u. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte heer, mevrouw Buis, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende info van u nodig. We hebben u daarom een bericht gestuurd met verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Webshop@buisjes.nl

1 maand geleden - De 3S code is: 3SFMED006574852&P=2914CK Ook wil ik graag van de gelegenheid gebruik maken om te vertellen dat ik zelf met de vaste bezorger voor onze straat heb gesproken. Ik hoorde die dinsdag iets door de brievenbus vallen. Het pakketje bleek namelijk gewoon door de brievenbus te passen. :) Hij was al bij de buren, maar ik heb hem toch even aangesproken om verhaal te halen. Hij wist te vertellen dat hij (die) maandag vrij was. Er waren die dag erg veel klachten van 'gedupeerde' klanten. Er moesten door hem op dinsdag bijna het dubbele aantal pakketjes bezorgd worden in vergelijking met een 'normale' dinsdag. Waarschijnlijk heeft zijn vervanger heel weinig of helemaal niets bezorgd op de bewuste maandag. Zelf kan ik het niet laten om te denken dat er in het geheel geen vervanger is geweest en dat 'het track-and-trace systeem' onze pakketjes op deze manier heeft 'verzet' naar de dag erna. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de uitkomst. Mede omdat ik de laatste tijd vaak pakketjes laat bezorgen en ik niet wil dat er op maandag nooit bezorgd gaat worden terwijl dit wel beloofd wordt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 18 oktober 2016 om 14:43 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw Buis,

Bedankt voor uw aanvulling. Ik heb uw melding geregistreerd. Nogmaals excuses voor deze gang van zaken, dit had niet mogen gebeuren.

De manager, verantwoordelijk voor de pakketdienst in uw postcodegebied, zal een gesprek aangaan met de vervangende bezorger. Hierin zal de situatie op deze bewuste dag worden besproken, om herhaling te voorkomen. Omdat dit een intern gesprek betreft, volgt hierover naar u geen terugkoppeling.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u in de toekomst vragen of klachten hebben over de dienstverlening van PostNL, dan kunt u contact opnemen via postnl.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groet,

PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door Webshop@buisjes.nl